سختگیری وزات بهداشت در معرفی بیمارستانهای برتر/ عبور از ۳ فیلتر ارزیابی

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حمید رواقی با اعلام اینکه دومین جشنواره حاکمیت بالینی ۷ بهمن ماه امسال برگزار می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته به دلیل این که اولین سال برگزاری جشنواره بود و بیمارستانها و دانشگاههای علوم پزشکی کمتر در جریان اجرای طرح حاکمیت بالینی بودند در انتخاب بیمارستان‌های برتر آسانتر عمل کردیم ولی امسال با توجه به اینکه از ۳ ماه قبل برنامه‌های لازم به دانشگاهها ابلاغ شده و از سال گذشته نیز بخشنامه‌ها ابلاغ شده است در انتخاب بیمارستانهای برتر در این زمینه سختگیرانه‌تر عمل خواهد شد.

وی افزود: پیرو جشنواره سال قبل دومین جشنواره کشوری حاکمیت بالینی و همچنین کنگره بین‌المللی حاکمیت بالینی و ایمنی بیمار ۷ تا ۹ بهمن ماه برگزار می‌شود.

رواقی بیان داشت: ۷ بهمن ماه جشنواره حاکمیت بالینی و ۸ و ۹ بهمن ماه نیز کنگره بین‌المللی حاکمیت بالینی و ایمنی بیمار به ریاست وزیر بهداشت برگزار می‌شود.

وی گفت: مصادیق حاکمیت بالینی در جهت ۷ محوری که بیمارستانها باید انجام دهند از ۳ ماه پیش به بیمارستانها ابلاغ شده است. ابتدا بیمارستانها خود ارزیابی انجام می‌دهند و تا ۱۵ مهرماه نیز توسط دانشگاههای علوم پزشکی از بیمارستانها بازدید و بازرسی به عمل می‌آید و سپس نمره بیمارستانها به ما اعلام می‌شود.

رواقی افزود: هم در یک تیم ۶۰ نفره عملکرد دانشگاهها را بررسی می‌کنیم و در واقع بیمارستانها از سه فیلتر ارزیابی می‌گذرند.

مدیرکل مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی ادامه داد: ۱۰ نفر صاحب نظر جهانی در کنگره امسال حضور دارند. مقالات کنگره نیز فراخوان شده و پس از جمع آوری، رتبه بندی علمی شده و در کنگره ارائه می شود.

وی بیان داشت: استانداردهای بیمارستانهای دوستدار ایمنی نیز امسال در فهرست مصادیق حاکمیت بالینی قرار داده شده و بیمارستان ها از این نظر نیز خیلی جدی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

رواقی تصریح کرد: بیمارستانها خیلی به استقرار برنامه حاکمیت بالینی نزدیک شده‌اند و دانشگاه‌های ادبیات اجرایی بهتری در این خصوص یافته‌اند.

وی ادامه داد: کل بیمارستانها باید وارد طرح حاکمیت بالینی شوند و امسال امیدواریم در دی ماه بیمارستانهای منتخب را بتوانیم معرفی کنیم.

رواقی افزود: سعی می کنیم برای جشنواره امسال ۶۰ بیمارستان را که خوب عمل کرده و رتبه بالایی آورده‌اند معرفی و تقدیر کنیم. ولی اگر بیمارستانی به کف عملکرد نرسد نام او را برگزیده اعلام نمی کنیم.

وی با اشاره به قرار داشتن حاکمیت بالینی در ۱۱ محور کلان برنامه وزیر بهداشت برای بیمارستانها گفت: احتمال دارد امسال به برگزیده ها با حضور رئیس جمهور یا معاون اول لوح تقدیر بدهیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.