سرخچه را با رژیم غذایی مناسب درمان کنید

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

یک متخصص تغذیه گفت: استفاده از رژیم غذایی و الگوهای تغذیه ای مناسب و متعادل، در درمان بیماری سرخچه بسیار موثر است.

صدرالله کمالوند، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: بر طبق بررسی ها و مطالعات گوناگونی که تاکنون صورت گرفته است بسیاری از بیماریهای عفونی و غیر عفونی را می توان با استفاده از تغذیه مناسب درمان کرده و یا روند iبهبودی بیمار را تسریع کرد.

وی گفت: سرخچه از جمله بیماری های بسیار مهم iبه ویژه در بین کودکان است که البته برای پیشگیری از آن برنامه ای ایمن سازی و واکسیناسیون وجود دارد.

کمالوند با بیان اینکه سرخچه را می‌توان با رژیم غذایی مناسب درمان کرد تاکید کرد: در واقع استفاده از رژیم غذایی و الگوهای تغذیه ای مناسب و متعادل، در درمان بیماری سرخچه بسیار موثر است.

وی اظهار داشت: iبه عنوان مثال می‌توان iبه آب پرتغال، آب لیمو ترش، آب هندوانه ، آب کاسنی، مغز کاهو، مغز خیار، عرض بیدمشک، ماءالشعیر، شیر کم چرب، گشنیز و جوشانده عناب و ترنجبین در درمان سرخچه اشاره کرد.

کمالوند گفت: همچنین مصرف روزانه گل گاوزبان نیز در درمان بیماری سرخچه بسیار مفید و موثر است.

وی یادآور شد: در خصوص میزان، چگونگی و وقت مناسب استفاده از مواد غذایی مرتبط با درمان سرخچه که iبه مواردی از آن در بالا اشاره شد باید با پزشک و متخصص مربوطه مشورت کرد.

کمالوند خاطرنشان کرد: در طی دوره بیماری و درمان سرخچه، iبهتر است از مصرف غذاهای بودار، پرچرب و روغنی تا حد امکان پرهیز کرده و یا مصرف این غذاها را تا جایی که می شود، کاهش داد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.