سردار سلامی تاکید کرد:فعالیت‌های تولید سامانه‌های دفاعی و سلاح متکی بر دانش بومی

دوشنبه ۲۹ خرداد – ۰۱:۵۷:۱۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – جانشین فرمانده کل سپاه تمام فعالیت‌های حوزه تولید سامانه‌های دفاعی ،تجهیزات و سلاح را متکی بر دانش بومی توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری چهارمین جشنواره جوان سرباز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر مشاهده اشیاء نورانی در آسمان کشورمان اظهار داشت: تشخیص ماهیت فنی این پدیده دشوار است اما از مجموع فرضیات موجود، احتمال پرتاب ناموفق یک موشک بالستیک دوربرد در آسمان وجود دارد.
وی افزود: این آزمایش می‌تواند از سوی آمریکا یا روسیه انجام پذیرفته باشد که به طور قطع نمی‌توان در این خصوص اظهار نظری کرد.
سردار سلامی در پاسخ به این سوال که وضعیت پروژه‌هایی که شهید تهرانی‌مقدم دنبال می‌کرد به کجا رسیده است، تصریح کرد: ما از اعلام نظر در مورد مختصات پروژه‌های حوزه دفاع معذوریم و تا زمانی که این پروژه‌ها وارد سیستم عملیاتی شود نمی‌توان آنها را اعلام کرد.
وی افزود: پروژه‌های زیادی در حوزه بازدارندگی در دستور کار نیروهای مسلح قرار دارد که در زمان مقتضی شرایط و مختصات آنها اعلام خواهد شد.
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به موضوع پهپادها، از اقدامات مهمی به منظور شناسایی ابعاد فناورانه آن خبر داد و اذعان داشت: در زمان لازم موفقیت‌های این حوزه به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.
وی بابیان اینکه تمام فعالیت‌های ما در تولید سامانه‌های دفاعی ،سلاح و تجهیزات متکی بر دانش بومی است، گفت: این فرایند تولید توسط متخصصان داخلی صورت می‌پذیرد و دانش و توانمندی متخصصان کشورمان به حدی است که نیاز به کمک هیچ کشوری نمی‌باشد.
سردار سلامی در پایان سخنانش در خصوص برگزاری رزمایش موشکی اظهار داشت: این رزمایش در موقع مقتضی اطلاع رسانی شده و برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۸۱۳۵۷۱۸۸۷۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.