سرمایه‌گذاری۲میلیارددلاری قطر در مصر

جام جم آنلاین: دفتر ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای اعلام کرد قطر قصد دارد ۲ میلیارد دلار از طریق بانک مرکزی مصر در بانک‌های این کشور سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی رویترز ، سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری قطر در بانکهای مصری با هدف کمک به رشد و رونق اقتصادی این کشور پس از یک سال و نیم بی ثباتی سیاسی و درگیری های داخلی صورت خواهد گرفت .

بر اساس این گزارش ، “حمد بن خلیفه آل ثانی” امیر قطر روز شنبه با “محمد مرسی” رییس جمهور جدید مصر در شهر قاهره دیدار و گفتگو کرده است . این نخستین سفر رسمی امیر قطر به مصر پس از انتخاب مرسی به عنوان رییس جمهور جدید این کشور بوده است .

دولت مرسی مجبور است در خصوص اجرای سیاستهای سخت گیرانه اقتصادی یا دریافت کمکهای مالی خارجی تصمیم گیری کند . تنشهای سیاسی و درگیری های داخلی در مصر پس از سرنگونی رژیم حسنی مبارک تاثیرات منفی زیادی را بر بخشهای مختلف اقتصادی این کشور داشته است .

میزان ذخایر ارزی مصر طی دو سال اخیر به شدت کاهش داشته است . میزان ذخایر ارزی این کشور از ۳۶ میلیارد دلار در پایان سال ۲۰۱۰ میلادی به کمتر از ۱۸ میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۱۱ رسیده است . بانک مرکزی مصر مجبور شده است طی ماههای اخیر برای جلوگیری از روند نزولی کاهش ارزش پول ملی این کشور ، ذخایر ارزی بیشتری را برداشت کند .

دولت جدید مصر نیز قصد دارد مذاکرات خود با صندوق بین المللی پول در خصوص دریافت وام ۳٫۲ میلیارد دلاری را آغاز کند .بانک مرکزی مصر اعلام کرد ذخایر ارزی این کشور در ماه جولای به کمتر از ۱۴٫۴۲ میلیارد دلار رسیده که کمتر از نصف ذخایر ارزی این کشور در سال ۲۰۱۰ است.

مصر به دنبال دریافت کمک مالی ۳٫۲ میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول است .(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.