سرمایه گذاری ۸ میلیارد دلاری چین در آمریکا

جام جم آنلاین: تازه ترین بررسی های اقتصادی نشان می دهد میزان سرمایه گذاری مستقیم چین در آمریکا امسال با رشد چشمگیری ادامه خواهد یافت و تا مرز ۸ میلیارد دلار نیز خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اینترنتی پی تی آی ، تازه ترین بررسی موسسه تحقیقاتی رودیوم نشان می دهد میزان سرمایه گذاری مستقیم چین در آمریکا امسال به بیش از ۸ میلیارد دلار خواهد رسید . این رقم در سال ۲۰۱۱ میلادی به کمتر از ۵٫۷ میلیارد دلار رسیده است .

بر اساس این گزارش حجم سرمایه گذاری مستقیم چین در آمریکا در شش ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۳٫۶ میلیارد دلار رسیده است و پیش بینی می شود این رقم با ثبت رکوردی جدید به بیش از ۸ میلیارد دلار تا پایان امسال برسد .

بر این اساس ، روزنامه چاینا دیلی نیز نوشت از ابتدای امسال تا کنون شرکتهای چینی در ۳۳ پروژه بزرگ در آمریکا سرمایه گذاری کرده اند که ۲۱ پروژه مربوط به سرمایه گذاری در زمینه های اقتصاد سبز بوده است .

 “تیلو هانمن” کارشناس ارشد موسسه رودیوم تاکید کرد نگرانیهای زیادی در خصوص سرمایه گذاری مستقیم خارجی چین در بخش مخابرات و ارتباطات آمریکا وجود دارد و این نگرانیها در حال تبدیل به نگرانی ملی است .

شرکت زد تی ئی چین به تازگی تمایل خود را برای سرمایه گذاری در پروژه های مخابراتی آمریکا اعلام کرده است . این شرکت چینی به تازگی از سوی آمریکا به صادرات غیر قانونی تجهیزات شرکتهای آمریکایی اچ پی ، دل ، سیسکو سیستم به ایران متهم شده است .(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.