سرمایه گذاری بانک تجارت در بزرگترین نیروگاه

۲۴ام بهمن ،

سرمایه گذاری بانک تجارت در بزرگترین نیروگاه | چاپ |
سه شنبه ۲۴ بهمن ساعت ۱۵:۲۷

بینا- امروز با حضور تنی چند از مقامات ارشد وزارت نیرو در شیراز مسئولیت مدیریت و بهره برداری نیروگاه سیکل ترکیبی فارس رسما به بانک تجارت تحویل شد.
به گزارش بینا، اکبر کلامی معاون مدیرعامل بانک تجارت در خاتمه این مراسم به خبرنگاران گفت : واگذاری نیروگاه‌های دولتی کشور به بخش خصوصی در راستای اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی صورت می گیرد و بانک تجارت نیز به عنوان یکی از بنگاه‌های خصوصی کشور که قریب به ۸۰ درصد از سهام خود را به بخش غیر دولتی واگذار کرده و براساس تفاهمنامه با سازمان خصوصی سازی، مالکیت نیروگاه سیکل ترکیبی فارس را در ازای تهاتر بدهی دولت به بانک عهده دار شده است .
معاون مدیرعامل بانک تجارت خاطرنشان ساخت : بانک تجارت نگاهی ویژه به حضور موثر در حوزه انرژی و تولید و توزیع نیرو دارد و قطعا برنامه ما این است که نیروگاه فارس از این پس با توان بیشتر و به عنوان یک واحداقتصادی سودآور بهتر از قبل نقش کلیدی خود را در تامین برق مورد نیاز صنایع ،  واحدهای مسکونی و طرح های کشاورزی این استان ایفاء کند .
کلامی با اشاره به اینکه توسعه فعالیتهای بانک تجارت در حوزه سرمایه گذاری به عنوان یکی از مهمترین محورهای برنامه راهبردی این بانک تبیین شده است افزود : بانک تجارت به عنوان یکی از بانکهای خصوصی کشور می کوشد تا نقشی موثرتر در تامین منابع لازم برای صنایع پایه و توسعه پایدار کشور ایفاء نماید و سرمایه گذاری مستقیم بانکها در اینگونه پروژه ها شرایط بهتری برای مدیریت و نظارت بر منابع بانک و سودآور نمودن واحد اقتصادی ایجاد می کند. وی افزود : در این مسیر شرکت سرمایه گذاری و ساختمانی تجارت وظیفه تسریع و تسهیل فعالیتهای بانک در سرمایه گذاری های آتی را عهده دار خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه مسئولیت مدیریت و بهره برداری از نیروگاه فارس از تاریخ ۲۴ بهمن ماه به عهده شرکت سرمایه‌گذاری و ساختمانی بانک تجارت خواهد بود اظهار داشت : این نیروگاه در قالب توافقنامه سازمان خصوصی سازی و بانک تجارت و در اجرای مصوبه هیات وزیران به بانک تجارت واگذار شده است .
شایان ذکر است نیروگاه سیکل ترکیبی فارس با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات بزرگترین نیروگاه این استان بوده و متشکل از ۹ نیروگاه بخاری و گازی است. این نیروگاه از سال ۱۳۷۴ به بهره برداری رسیده و تحت مدیریت شرکت توانیر بوده و دارای راندمان بالا می باشد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.