سرنوشت دکورهای سریال «مختارنامه»

در حالی که بخش حقوقی سازمان صداوسیما طی نامه‌ای از انصراف این سازمان از خرید دکورهای سریال «مختارنامه» خبر می‌دهد، روابط عمومی سیمافیلم تاکید می‌کند که این دکورها تخریب نخواهد شد و راه‌هایی برای حفظ آنها وجود دارد.
اما محمود فلاح ـ تهیه‌کننده سریال «مختارنامه» ـ همچنان از آمادگی صاحبان زمین‌ها برای فروش بخش دکور «مختارنامه» که جاده و ورودی جداگانه‌ای دارد، خبر می‌دهد.
فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا‌، درباره‌ی نامه‌ی بخش حقوقی سازمان صداوسیما توضیح داد: شنبه این هفته ـ ۳۱ تیر ماه ـ بود که سازمان صداوسیما طی فکسی به ما اعلام کرد که از خرید دکورهای «مختارنامه» صرف‌نظر کرده است.
او ادامه داد: من از خرداد ماه سال گذشته با شعبه پنج دادسرای اسلام‌شهر در تماس بودم. حکم آنها مورد تجدید نظرقرار گرفت و با اعتراض من کارشناسان، زمین را قیمت‌گذاری کردند و صاحبان زمین نیز اعلام کردند که فروشنده هستند. اما حالا سازمان صداوسیما می‌گوید که از خرید منصرف شده است. صاحبان زمین‌ها حتی حاضر هستند بخش دکورها را که جاده و در جداگانه‌ای دارند بفروشند و از فروش کل زمین‌ها منصرف شدند.
تهیه‌کننده سریال «مختارنامه» افزود: با این حال ما از دادگاه اسلام‌شهر چند هفته وقت اضافه گرفتیم تا بتوانیم در این باره تصمیم‌گیری کنیم. دکورها دست‌نخورده هستند و حتی انبارها و کارگاه مختار تخلیه نشده است اما طبق رأی آخر دادگاه تجدید نظر، زمین‌ها باید تخریب و به حالت اولیه به صاحبانشان برگردانده شوند.
فلاح تاکید کرد: سازمان صدا و سیما می‌گوید که می‌خواهد شهرک سینمایی کامل دیگری را بسازد و به همین دلیل از خرید دکورهای مختارنامه منصرف شده است، اما تا زمانی که این شهرک ساخته شود می‌توان از این دکورها استفاده کرد. به علاوه ما دکور سریال تاریخی مذهبی نداریم و برای ساخت سریال «حضرت ابوطالب» هم دکور «مختارنامه» لازم می‌شود. سیما فیلم هم پروژه‌هایی دارد که می‌تواند از دکور مختار استفاده کند حتی مهدی فخیم‌زاده قصد داشت سریال تاریخی به نام «مردان نخیله» را در این دکورها بسازد و حتی به این منظور از دکورهای «مختارنامه» بازدید کرده بود. در هر صورت دادسرای اسلامشهر تا به حال به ما کمک کرده و خود صاحبان زمین هم با ما همکاری می‌کنند.
***
 
در همین رابطه حسین مسیح‌پور ـ مدیر روابط عمومی سیمافیلم ـ نیز به خبرنگار ایسنا گفت: در دو هفته فرصتی که آقای فلاح گرفته و الان یک هفته از آن تمام شده، اتفاق ویژه‌ای نیفتاده است؛ طبق پیگیری‌هایی که ما انجام دادیم قرار است یک ماه و نیم برای تصمیم‌گیری زمان بگیریم اما چون سیمافیلم پروژه‌های جدیدی را شروع می‌کند که می‌تواند از دکورهای «مختارنامه» استفاده کند، تمام تلاش ما این است که این دکورها جمع‌آوری نشود اما قطعا قلع و قمع و تخریب نخواهد شد.
مسیح‌پور ادامه داد: حتی بخش عمده‌ای از دکورها قابل انتقال و جابه جایی است مثل لباس‌ها و نیزه‌ها و تجهیزات که می‌توانیم از آن استفاده کنیم با این حال ما سعی می‌کنیم مالکان را به فروش راضی کنیم و اگر توانستیم دست کم قسمت‌هایی که در آنها دکور زده شده است را خریداری کنیم. راه حل آخرمان جا به جایی دکورها است که امیدواریم بتوانیم از راه‌های بهتری این مساله را حل کنیم.
به گزارش ایسنا، سرنوشت دکورهای «مختارنامه» در حالی همچنان در هاله‌ای از ابهام است که رییس سازمان صدا و سیما در مراسم تقدیر از عوامل «مختارنامه» اعلام کرده بود با خرید این دکورها موافقت می‌کند.


سیمرغ | تازه های فرهنگ و هنر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.