شیعیان نجف به خاطر بازی درنقش “کیان” از من به شدت استقبال کردند/ “مختارنامه” با دوری از شعارزدگی فرهنگ عاشورایی را احیا کرد

۲۹ آبان ،

رضا رویگری، بازیگر نقش “کیان” در سریال “مختارنامه” در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران ؛در خصوص حس و حال آن روزهایش و بازی در این سریال گفت: وقتی که پیشنهاد بازی در سریال “مختارنامه” از جانب داود میرباقری به من شد، میرباقری یک صفحه از نقش را به من داد و من به دلیل علاقه شخصی ام به قلم میرباقری با خوشحالی نقش را پذیرفتم.
وی افزود: به دلیل روایت هایی مبنی بر اینکه “مختار” به وسیله ایرانیان قیام کرده و علاقه خاصی به نقش” کیان” داشتم.
رویگری تصریح کرد: وقتی که داود میرباقری دیالوگ های سریال را به من داد، تنها نوزده قسمت آن کامل و از بازی بخش های این اثر تنها سیناپس آن ها را به من داد و من روزانه ذوق دریافته دیالوگهای جدید را برای بازی داشتم.
رویگری افزود: هنگام بازی در این سریال اعتقادم به ائمه بر این مبنا بود که داشته هایمان از آن هاست و از طرف دیگر از لحاظ معنوی نقش قاتل شمر و سنان را بازی می‌کردم که نقش یک ایرانی جنگجو، مبارز ولایتمدار، فرمانبردار و عاشق خانواده بود.
وی در خصوص لذت بازی در این سریال گفت: این سریال لذت معنوی بالایی برای من داشت و یک کار فوق العاده دوست داشتنی در کارنامه ام به حساب می‌آید.
رویگری در خصوص ویژگی های ماندگاری این سریال گفت: ویژگی بارز این سریال به تصویر کشیدن قصاص قاتلین امام حسین (ع) است که از لحاظ تاریخی و مذهبی برای شیعیان اهمیت بسیاری دارد.
وی افزود: دیگر ویژگی “مختارنامه” کیفیت قصد و ساخت آن و بازسازی صحنه های جنگ و مبارزه بوده است.
این بازیگر ادامه داد: هفته قبل به زیارت عتبات عالیات رفته بودم که آنجا مورد لطف شیعیان قرار گرفتم و در آنجا متوجه استقبال پر شکوه شیعیان عراق از “مختارنامه” شدم.
رویگری افزود: شاید باورش سخت باشد ولی وقتی که برای زیارت حرم امام علی (ع) رفته بودم حدود یک ساعت درگیر عکس های یادگاری با شیعیان نجف بودم.
بازیگر نقش “کیان” سریال مختارنامه در خصوص تاثیر این سریال بر زندگی شخصی اش گفت: اجازه تاثیرگذاری نقش هایم بر روی زندگی ام را نمی دهم اما نقش “کیان” تاثیر معنوی عمیق و خوشحال کننده ای بر روی من گذاشت.
وی افزود: هفته قبل در حرم امام علی (ع) امام حسین (ع) که بودم، زیارت حرم این بزرگان به شدت مرا تکان داد و در این حرمین به شدت گریستم.
رویگری در خصوص توانایی سریال “مختارنامه “در احیا فرهنگ عاشورایی گفت: “مختارنامه” به دلیل برخورداری از صحنه هایی واقعی و  عدم شعارزدگی تاثیر بسیار زیادی در احیای فرهنگ عاشورایی دارد.
وی تصریح کرد: به نظر من اگر صحنه نهر علقمه پخش می‌شد سنگ هم به گریه در می‌آمد.
این بازیگر در خصوص بازخورد مردم پس از پخش این سریال گفت: در بعضی از موارد مردم به من می‌گفتند که به کشته شدن شمر به دست یک ایرانی افتخار می‌کنند.
رویگری خاطرنشان کرد: بازی در “مختارنامه ” خواست خدا بود و خدا را به خاطر بازی نقش “کیان” در این سریال شکر می کنم./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.