سرپرست کمیته امداد امام خمینی: هیچ کاندیدایی را نفی یا اثبات نمی‌کنیم

۲۶اردیبهشت،

سرپرست کمیته امداد امام خمینی کشور با اشاره به گستردگی خانواده کمیته امداد، گفت: وظیفه ما تنها فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری است و به نفع هیچ کاندیدایی کار نخواهیم کرد.
حسین انواری در گفت‌وگو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: ما به عنوان دستگاه کمیته امداد هیچ کاندیدایی را نفی و یا اثبات نمی‌کنیم بلکه همه ما تلاش خواهیم کرد تا حضور حداکثری در انتخابات صورت گیرد و حماسه سیاسی محقق شود.

به گفته سرپرست کمیته امداد امام خمینی، در صورتی که هیئت‌های اجرایی و نظارت نیاز به کمک نیروهای امداد داشته باشند با آنان برای برگزاری سالم انتخابات همکاری خواهیم کرد.

انواری در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا احتمال دارد کمیته امداد در دستگاهی دیگر ادغام شود، گفت: ممکن است دستگاه‌های دیگری در کمیته امداد ادغام شوند اما شاکله امداد به گونه‌ای طراحی شده که نمی‌تواند در هیچ دستگاهی ادغام شود.

وی با یادآوری این جمله از امام راحل که “اگر کمیته امداد دولتی شود هیچ می‌شود”، تصریح کرد: این جمله به معنای آن است که کمیته امداد وظیفه‌ای بس سنگین دارد و رسالت خدمت به محرومین در نزد خداوند از ارزش والایی برخوردار است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی در ادامه به الگودهی کمیته امداد در بعضی از کشورها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در کشورهای افغانستان، لبنان، تاجیکستان، آذربایجان، گومور، سوریه و عراق دفاتر کمیته امداد دایر است و فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: در ۲۰ کشور دیگر هم هسته‌های حمایتی مردمی تشکیل شده است که با کسب آموزش‌های لازم، الگوهای لازم حمایتی در آن کشورها بومی‌سازی شده و بر اساس آن محرومین حمایت می‌شوند.

انواری در ادامه به برنامه‌های سال ۹۲ کمیته امداد اشاره کرد و افزود: تمامی برنامه‌های این نهاد در سه محور گسترش حضور و مشارکت، اصلاح سبک زندگی خانواده و توانمندی و سلامت خانواده اجرایی می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، پیشرفت همراه با عدالت با حضور مردم محقق می‌شود و در صورتی که مردم به سمت بی‌تفاوتی و عدم پذیرش مسئولیت‌ها پیش بروند این چشم‌انداز تحقق نخواهد یافت.

انواری گفت: ایجاد یأس و ناامیدی و واگرایی مردم از برنامه‌های جدی دشمنان است که نباید راه را برای آنان هموار کرد بلکه مشارکت و حضور مردم در عرصه‌های مختلف برنامه‌های دشمنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این به نفع نظام و ملت است.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.