سرکوب تجمع اعتراض آمیز “بدون” ها در کویت (+عکس)

در کویت به افرادی که از سال ها پیش در این کشور زندگی می کنند اما دارای تابعیت هیچ کشوری نیستند “بدون” گفته می شوند. این افراد خواهان دریافت تابعیت کشور کویت و برخورداری از امتیازات آن هستند.تعداد این افراد به ۱۲۰ هزار نفر می رسد.

تجمع اعتراض آمیز افراد موسوم به “بدون “در کویت با سرکوب پلیس این کشور روبه رو شد.

به گزارش عصر ایران ، روزنامه القبس در این باره نوشت: تظاهرات “بدون” ها دوباره به کویت بازگشت. پس از تعقیب و گریز میان دهها نفر از معترضین “بدون” و نیروهای پلیس ویژه،  ۱۲ نفر از معترضین را بازداشت شدند.
از جمله بازداشت شدگان فایز سطان نماینده انجمن حقوق بشر کویت بود. در این تجمع شماری از شهروندان کویتی نیز حضور داشتند.

در کویت به افرادی که از سال ها پیش در این کشور زندگی می کنند اما دارای تابعیت هیچ کشوری نیستند “بدون” گفته می شوند. این افراد خواهان دریافت تابعیت کشور کویت و برخورداری از امتیازات آن هستند.

براساس این گزارش، دهها نفر از بدون ها برپاسخ به فراخوانی در شبکه های اجتماعی پس از نماز مغرب و عشا در کنار مسجد الشعبی در منطقه الجهرا کویت تجمع اعتراض آمیزی را برگزار کردند.

فرمانده نیروهای پلیس ضد شورش در ابتدا از معترضین خواست تا محل اعتراضات را ترک کنند اما به دلیل امتناع انها، در نهایت پلیس با حمله به معترضین و ضرب و شتم آنها مانع از برگزاری تظاهرات شد.

بدون ها هم اکنون به دلیل نداشتن اوراق ثبوتی و هویتی یعنی شناسنامه و گذرنامه از بسیاری از امکانات شهروندی و زندگی برخوردار نیستند.
تعداد این افراد به حدود ۱۲۰ هزار نفر می رسد. جمعیت کویت حدود ۴ میلیون نفر است.

در یک سال گذشته و همراه با آغاز موج اعتراضات و مطالبه تغییرات در کشورهای عربی موسوم به بهار عربی، شماری از افراد بدون نیز در کویت تجمعات اعتراض آمیزی را برگزار کردند.

وضعیت افراد بدون همیشه به عنوان یکی از موضوعات منفی در کارنامه حقوق بشر کویت قرار دارد.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.