سفر به نیویورک بهانه ای برای شهریور

به گزارش جوان آنلاین ،گالری ماه مهر این روز های میزبان بیتا وکیلی هنرمند جوانی است که نمایشگاه نقاشی با سبک متفاوت و موضوع شهریور را در آنجا برپا کرده است.

وکیلی در حدود ۲۰ سال است که در زمینه هنر نقاشی فعالیت می کند و تا به حال تجربه برگزاری نمایشگاه های گروهی مختلفی را در داخل و خارج از کشور داشته است. این نمایشگاه ده یا پانزدهمین نمایشگاه انفرادی او است.

سبک کارهای وکیلی انتزاع پست مدرن است که در گوشه هایی از تابلوهای او قسمت های برجسته ای دیده می شود.در این قسمت از ابزار مختلفی از جمله سوزن منگنه،پیچ،پولک و… استفاده شده است.

وقتی وارد گالری می شویم افراد زیادی را در حال بازدید از نمایشگاه می بینیم ،افرادی که دردقایق زیادی را در جلوی تابلو های بزرگ می ایستند و بعد از آن سوال های خود را از وکیلی می پرسند.در تمام تابلو های او تصویری از یک زن و یا یک جنین دیده می شود وقتی دلیل را از او پرسیدیم این طور توضیح داد:

بعد از سفری که به نیویورک داشتم تصمیم به برپایی چنین نمایشگاهی را گرفتم تا دغدغه هایی را که از نگاه یک شرقی در آن سفر برایم ایجاد شده بود را به تصویر بکشم،قسمت های برجسته تابلو هم نشان دهنده بافت شهری غرب است و زن یا جنینی که در بین آن دیده می شود تصویری از شرق است.

او برای برپایی این نمایشگاه ۶ ماه کار کرده است.وکیلی درباره علت نامگذاری این نمایشگاه به نام شهریور این طور گفت:یکی از دلایل آن زمان سقرم به نیویورک بود که در شهرور رخ داد ودلیل دیگر اینکه از شهریور ماه کار برای نمایشگاه را شروع کردم وشاید دلیل دیگرم این باشد که با پایان شهریور تابستان تمام می شود و این ماه مرز بین سردی و گرما است و من از این تضاد در نشان دادن غرب و شرق استفاده کردم. 

وکیلی تمام تابلو هایش را دوست دارد و نمی تواند از بین آنها یکی را انتخاب کند و به عقیده خودش از نگاه یک بازدید کننده این نمایشگاه را متفاوت می داند.

ابعاد و سایز تابلوها بسیار بزرگ بود.کشیدن تابلو هایی با این سایز کمی مشکل تر از تابلو در سایز های کوچک و متوسط است و به گفته وکیلی برای کشیدن تابلو در قسمت های وسط از ابزار مختلفی استفاده شد و گاهی با قرار دادن نردبان بروی دو چارپایه و نشستن بروی آن وسط تابلو ها را می کشید .

اگر علاقه مند به سبک های مختلف در نقاشی هستید دیدن این نمایشگاه را به شما پیشنهاد می کنیم.این نمایشگاه تا ۱۸ اردیبهشت در گالری ماه مهر واقع در خیابان آفریقا برپا است.


جوان آنلاین – آخرین عناوین فرهنگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.