سفر ظریف مقدمه‌ای برای ایجاد وحدت ملی در لبنان است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: سفر وزیر‌خارجه جمهوری اسلامی ایران و رایزنی وی با مقامات لبنانی در واقع نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند تا با ایجاد وحدت بین همه طیف‌های سیاسی موجود در لبنان مشکلات را برطرف کند.

” حسن هانی‌زاده” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاثیرات مثبت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان در منطقه و تحولات کنونی این کشور، گفت: حدود ۸ ماه است که از معرفی “تمام سلام” به عنوان نخست‌وزیری لبنان می‌گذرد، اما به دلیل کارشکنی مجموعه ۱۴ مارس، وی نتوانست کابینه خود را معرفی کند.

 وی ادامه داد: این مسئله نوعی خلاء امنیتی_ سیاسی در لبنان به وجود آورده و سفر وزیر‌خارجه جمهوری اسلامی ایران و رایزنی وی با مقامات لبنانی در واقع نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند تا با ایجاد وحدت بین همه طیف‌های سیاسی موجود در لبنان مشکلات را برطرف کند.

 این کار‌شناس سیاست خارجی در پایان با اشاره به فرمول هشت، هشت، هشت که از سوی برخی طیف‌های سیاسی لبنان ارائه شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به این فرمول دولت آینده لبنان شکل گیرفته و شرایطی فراهم شود تا ناامنی‌ها در لبنان به پایان برسد.

 انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.