سفیر تازه افغانستان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم صالحی کرد

۱۱م آذر ،

«بصیر احمد نور» سفیر تازه جمهوری اسلامی افغانستان در تهران امروز (شنبه) رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وزیر خارجه ایران کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، «بصیر احمد نور» سفیر تازه جمهوری اسلامی افغانستان در تهران امروز (شنبه) ضمن دیدار با علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.
 
صالحی در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه بین دو کشور و مردم دوست، برادر و همسایه و نیز سطح بسیار خوب روابط بین تهران و کابل در همه ابعاد در سایه عزم و اراده راسخ مسئولان عالی‌رتبه دو کشور، ابراز امیدواری کرد که سفیر تازه افغانستان همچنان تسریع در روند توسعه همه جانبه روابط راهبردی بین دو کشور همسایه و مسلمان را با جدیت پیگیری کند و در این ماموریت مهم موفق باشد.
 
وزیر امور خارجه تحکیم و تعمیق روابط دوجانبه و اجرای طرح‌های تجاری و اقتصادی دو و چند جانبه بین ایران و افغانستان با همکاری و مشارکت سایر کشورهای منطقه را زیربنا و به نفع توسعه، پیشرفت و ثبات اقتصادی و امنیتی کل منطقه دانست.
 
صالحی همچنین با ابراز رضایت از روند قانونمند شدن و ساماندهی حضور  برادران و خواهران مهاجر افغان در ایران، ابراز اطمینان کرد با تداوم و تکمیل این روند شاهد زندگی و فعالیت آبرومندانه و قانونمند این عزیزان در ایران باشیم.
 
بصیر احمد نور سفیر تازه افغانستان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور به صالحی، بر احترام و قدردانی دولت و مردم افغانستان از حمایت‌های رهبری، دولت و مردم کشور دوست، برادر و همسایه ایران از این کشور به خصوص مهمان‌نوازی از مهاجران افغان حتی در سخت‌ترین شرایط جنگ تحمیلی و ظالمانه رژیم صدام علیه ایران تأکید کرد.
 
سفیر تازه افغانستان همچنین با اشاره به عزم و اراده راسخ و تأکید مستمر مقامات عالی‌رتبه کشورش به خصوص حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان، دوستی، تقویت و استحکام همه جانبه روابط راهبردی با جمهوری اسلامی ایران را رویکرد ثابت دولت افغانستان دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری و تلاش مسئولان ۲ کشور شاهد روابطی نمونه در سطح منطقه بین ایران و افغانستان در دوره ماموریت خود در تهران باشیم.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.