سقف ورود و خروج طلای همراه مسافران تعیین شد/ ۶ “النگو”، ۱ جفت “گوشواره” و ۱ قیراط “الماس” +سند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

خروج زیورآلات شخصی همراه مسافر از مصنوعات طلا، نقره و پلاتین، تا ۱۵۰ گرم مجاز بوده و چنانچه زیورآلات مذکور دارای سنگهای گرانبها مانند الماس و زمرد و یاقوت باشند، نباید وزن نگین بیش از ۱ قیراط باشد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بر اساس تبصره ماده ۴ و ماده ۶ آیین نامه ورود، صدور و معاملات طلا، نقره و پلاتین مصوب شورای پول و اعتبار، تعیین ضوابط ورود غیرتجاری طلا، نقره و پلاتین اعم از خام و مصنوعات آن و نیز صدور مصنوعات فلزات گرانبهای مذکور، به بانک مرکزی محول شده است.

بر این اساس، این بانک هرساله با ابلاغ مصوبه ای به گمرک، شرایط و ضوابط ورود و و خروج این اقلام را که معمولا به صورت زیورآلات همراه مسافر صورت می گیرد، اعلام می کند .

طبق بخشنامه امسال ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی به کرباسیان رییس کل گمرک که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیدخ است، مقرر شده ورود زیورآلات ساخته شده از طلا، نقره و پلاتین همراه مسافر از قبیل گردنبند، دستبند، گوشواره، انگشتر، النگو و غیره از هر کدام یک عدد و در مورد گوشواره یک جفت و النگو ۶ عدد در مجموع تا حداکثر ۱۵۰ گرم مجاز است و مازاد این موارد، نیازمند مجوز بانک مرکزی است.

همچنین خروج زیورآلات شخصی همراه مسافر از مصنوعات فوق، تا ۱۵۰ گرم مجاز بوده و چنانچه زیورآلات مذکور دارای سنگهای گرانبها مانند الماس و زمرد و یاقوت باشند، نباید وزن نگین بیش از ۱ قیراط باشد.

همچنین خروج ظروف و مصنوعات نقره بجز زیورآلات، حداکثر تا ۳ کیلوگرم مجاز است مشروط بر اینکه جزء آثار فرهنگی و تاریخی نباشد.

رییس کل بانک مرکزی در پایان بخشنامه خود از رییس کل گمرک خواسته است این اطلاعیه را به دو زبان فارسی و لاتین در مبادی خروجی و ورودی کشور در معرض دید مسافران قرار دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.