سکه پیش‌فروشی دوباره می آید

سکه پیش‌فروشی دوباره می آید | چاپ |
سه شنبه ۲۱ شهریور ساعت ۱۳:۴۸

رشد 30هزار تومانی سکه در هفته گذشته

بینا-  محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی در واکنش به افزایش قیمت سکه در بازار از احتمال اجرای دور دوم پیش فروش سکه خبر داد.
رییس کل بانک مرکزی گفت: اگر چه هم‌اکنون سکه‌های پیش فروش شده را تحویل می‌دهیم؛ اما اگر قرار باشد قیمت سکه بالاتر از قیمت واقعی باشد برای از بین بردن حباب ناچاریم مجدد سکه تزریق کنیم. وی در پاسخ به این سوال که قیمت ارز تا کی و چقدر افزایش خواهد یافت، گفت: این قیمت‌ها نمی‌تواند تداوم داشته باشد. رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات اخیر آقایان توکلی و مصباحی مقدم را در خصوص اینکه بانک مرکزی از یک هفته پیش تزریق دلار را قطع کرده است تایید می‌کنید، گفت: ما همچنان به کالاهای اساسی و ضروری ارز می‌دهیم، اما دیگر برای واردات محصولاتی چون مبل و عروسک ارز نخواهیم داد. بهمنی گفت: برای کنترل بازار برنامه داریم و به زودی اعلام می‌کنیم.
رییس کل بانک مرکزی گفت: درباره بورس ارز تصمیم قطعی نگرفته‌ایم و این موضوع به فکر بیشتر نیاز دارد. محمود بهمنی افزود: ما پارسال از برخی بانک‌ها مبالغی برداشت کردیم و در این خصوص شاهد برخی تخلفات در بانک‌ها بودیم. وی گفت: چرا باید در یک بانک برای ارز، ال‌سی باز و برگ سبز صوری داده شود؛ اما ارز در بازار آزاد به فروش برسد؟
وی گفت: اگر سطل زباله را کنار اتاق بگذاریم کنار آن پشه جمع می‌شود پس به جای استفاده از پشه‌کش باید سطل را برداریم و در این زمینه هم باید با فساد مقابله کنیم. بهمنی افزود: بسیاری از مسائل موجود درخصوص نوسانات قیمت ارز، روانی است و گاهی با اخم و لبخند ما قیمت ارز بالا و پایین می‌رود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.