سلحشور: بازیگران «یوسف پیامبر» را من آدم کردم / سینمای ایران دست صهیونیست‌ها است

فرج الله سلحشور کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص اظهارات اخیر خود درباره سینما گفت: «من بارها اعلام کردم عضو سینمای ایران نیستم و نه تنها سینمای ایران بلکه سینمای دنیا در دستان صهیونیست‌ها است.»

 

وی ادامه داد: «در دهه‌ شصت فیلم‌های درخشانی ساخته شد، اما به تدریج روندی را طی کردیم که مخالف ارزش‌های انقلاب و اسلام بود.»

 

سلحشور تاکید کرد: «وضعیت به گونه‌ای است که هنرمندان می‌گویند موظف نیستیم در فهرست انقلاب و اسلام باشیم و مستلزم بودن به قانون اساسی را از اساسنامه حذف می‌کنند.»

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به لحاظ اخلاقی درست بود که نام پگاه آهنگرانی را ببرید، گفت: «ایشان در حدی نبود که نامش برده شود اشتباه کردم.»

 

سلحشور گفت: «سی و سه سال با سینما سازش کردیم، عیب‌ها را پوشاندیم و بودجه دادیم، اما خرابکاری کردند، کثافت‌کاری‌ها را پوشاندیم از همه اخبار اطلاع داشتیم حرفی نزدیم به این امید که سینماگران جذب شوند، اما نشد.»

 

وی ابراز کرد: «کار به جایی رسید که دست به افشاگری زدیم و گفتیم این‌ها به صهیونیست‌ها وابسته هستند، از بنیاد سوروس خط می‌گیرند، دنبال انقلاب مخملی هستند. همه این‌ها را گفتیم، اما کسی گوشش بدهکار نبود، دیدیم همه خوابند آن وقت فریاد زدیم مردم می‌دانید دخترانشان به کجا کشیده شدند. با این جمله آنتن‌ها فعال شد.»

 

وی گفت: «این جمله باعث شد تجمعی رو بروی وزارت ارشاد صورت بگیرد و فیلم‌ها پائین کشیده شود.»

 

سلحشور افزود: «ادبیات من در آن مقطع درست بود. بعد از آن چون جمع بسته بودم، عذرخواهی کردم.»

 

وی عنوان کرد: «یوسف(ع) از مردم دنیا جایزه گرفت. یوسف در بین هنرمندان ایران جائی ندارد، زیرا هنرمندان صهیونیست و فاسد مال ایران نیستند و اگر جامعه‌ هنری ما استقبال می‌کرد باید می‌مردم.»

 

این کارگردان در خصوص انتخاب بازیگران زن در پروژه‌ حضرت موسی(ع) اظهار داشت: «بازیگران را از همین سینماگران انتخاب می‌کنم، همانند پروژه «یوسف» که من آن را با همین هنرمندان ساختم. با این تفاوت که مدیریت این‌ها در اختیار من بود و من آن‌ها را آدم کردم. برای همین در این پروژه بازدهی خوبی داشتند. مهم این است که از هنرمندان چگونه استفاده شود. البته بسیاری از هنرمندانی که با ما کار کردند دیگر به مسیر قبلی بازنگشتند.»

 

وی در پایان گفت: «من یک آدم مستقل هستم و برای اعتقاداتم فیلم می‌سازم و بودجه توسط همین مملکت تامین می‌شود.»

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. mahsaa:

    سلام زنده باد جناب اقای سلحشور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.