سمفونی سرخ را چه کسی می‌نوازد

جام جم آنلاین: در شرایطی که به نظر می‌رسد پرسپولیس و مصطفی دنیزلی، به صورت توافقی به دنبال پایان همکاری هستند، مسئولان باشگاه سرخ دست به عصا در زمینه انتخاب مربی جدید حرکت کرده و نمی‌خواهند کوچک‌ترین گزک و بهانه‌ای دست سرمربی ترکیه‌ای شان بدهند.

دنیزلی که اگر همه چیز طبیعی پیش می‌رفت، اکنون باید در تهران حاضر می‌شد و تمرینات پیش فصل سرخ‌ها را نظارت می‌کرد، به علت مشکلات خانوادگی و بعضا دلخوری از بابت نتایجی که باید در فصل یازدهم می‌گرفته و بنا بر دلایلی از دستیابی به آنها بازماند، کمی در تصمیم دوباره‌اش برای آمدن به تهران مردد است تا همین دودلی مصطفی افندی، مسوولان باشگاه پرسپولیس و بویژه محمد رویانیان را به این نتیجه برساند که به منظور بالا بردن قدرت مانور و چانه‌زنی خویش، با برونو متسوی فرانسوی در تهران قرار ملاقات گذاشته و توافق‌های اولیه را با این مربی انجام دهد.

هر چند از صحبت‌های مدیرعامل باشگاه پرسپولیس چنین بر می‌آید که سرخ‌ها از ادامه همکاری با دنیــزلی قطع امید کرده‌اند، اما جای تعجب است که جمشید زارع قائم‌مقام باشگاه همچنان تصریح دارد که گزینه اول پرسپولیس مصطفی دنیزلی است!

زارع دیروز در حالی اعلام کرد که پرسپولیس همچنان منتظر روشن شدن تکلیف مصطفی دنیزلی باقی می‌ماند که از تحرکات محمد رویانیان مشخص است که او با زدن قید دنیزلی، ‌رویکرد به گزینه خارجی دیگری را مورد توجه قرار داده است.

شاید اگر غیر از این بود باشگاه پرسپولیس هزینه‌ای بابت سفر و اقامت دو روزه برونو متسوی فرانسوی از امارات به تهران در نظر نمی‌گرفت.

آن هم در شرایطی که هنوز به صورت رسمی قرارداد دنیزلی با پرسپولیس فسخ نشده و این احتمال هست که مربی سرشناس ترک با دلخوری از این اقدام سرخ‌ها، موضوع قطع همکاری‌اش با سرخ‌ها را دنبال کند.

شاید از همین منظر است که زارع، قائم مقام باشگاه پرسپولیس در این زمینه می‌گوید: باید جلسه‌ای با دنیزلی برگزار کنیم و در صورت توافق، او همچنان به عنوان سرمربی در پرسپولیس ادامه همکاری خواهد داد.

البته در شرایطی که این مقام مسوول در باشگاه پرسپولیس تصریح دارد در صورت عدم توافق و منتفی شدن حضور دنیزلی در تهران، مذاکرات با متسو و سایر گزینه‌ها ادامه خواهد یافت، اما از شواهد و قرائن چنین پیداست که سرخ‌ها برای همکاری احتمالی با متسو، تمام قول و قرارهای خود را با این مربی فرانسوی گذاشته‌اند.

شاید تنها مشکل در رابطه با آغاز همکاری با متسو، به معرفی شدن این مربی از سوی مدیر برنامه‌ای باشد که طبق گفته دبیرکمیته رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال، با تعلیق فعالیت در فوتبال ایران مواجه است و برای همین در صورت توافق نهایی طرفین، ‌قرارداد متسو ثبت نخواهد شد.

موضوعی که البته در صورت عزم رویانیان برای آغاز همکاری با این مربی فرانسوی، بعید به نظر می‌رسد که سنگی در راه فعالیت مربی خارجی قرمزهای پایتخت باشد.

عبور بی‌سر و صدا از دنیزلی

در شرایطی که در سایت پرسپولیس این نظر سنجی خودنمایی می‌کند که هواداران تیم از بین متسو و گزینه داخلی به کدام یک رای می‌دهند، ‌از مانورهای صورت گرفته چنین بر می‌آید که سرخ‌ها حداقل برای لیگ دوازدهم چشم به مربی داخلی ندارند.

دلیل نیز مشخص است، سرمایه‌گذاری گزاف برای جذب ستاره‌ها و بازیکنان اسمی، اقتضاء می‌کند که یک مربی سرشناس خارجی نیز در راس هدایت فنی پرسپولیس قرار گیرد تا واژه «کهکشان سرخ» که این روزها روی سایت رسمی باشگاه خودنمایی می‌کند، در مقام اجرا نیز رنگ واقعیت به خود بگیرد.

ضمن آن‌که همین نظر سنجی نیز مشخص می‌سازد که مدیرعامل پرسپولیس دیگر به گزینه دنیزلی فکر نمی‌کند.

رویانیان دیروز در زمینه وضعیت قرارداد دنیزلی به فارس گفت: بزودی از طریق نماینده‌ام اقداماتی را در این مورد انجام خواهیم داد.

رویانیان در پاسخ به این سؤال که تکلیف سرمربیگری پرسپولیس پس از جلسه سه‌شنبه شب با متسو چه شد؟ افزود: هنوز به توافق نهایی نرسیده‌ایم و هر وقت اتفاقی افتاد اعلام خواهیم کرد. عجله نکنید، همه چیز را ظرف دو روز آینده مشخص خواهیم کرد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره انتقادهای که به او می‌شود، گفت: کار خودم را دنبال می‌کنم تا تیمی خوب و قدرتمند را طبق قول قبلی‌ام بسازم. به هواداران قول داده‌ام و تا دقیقه ۹۰ پا پس نمی‌کشم و کار خودم را با قدرت پیش می‌برم. به حرف‌ها توجهی ندارم و سعی خواهم کرد بهترین تیم را برای پرسپولیس ببندم، چون این حق هواداران ماست که تیمی خوب و قدرتمند داشته باشند.

خلعتبری پرسپولیسی می‌شود؟‌

با وجود آن‌که خرید‌های کهکشانی پرسپولیس، صدای اعتراض دیگر مدیران فوتبالی و حتی امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال را درآورده و هر مسئولی از باشگاه رقیب به رویانیان گوشه و کنایه‌ای می‌زند، اما مدیرعامل پرسپولیس بدون توجه به این واکنش‌ها، کار خود را دنبال می‌کند و برای همین بدش نمی‌آید که محمدرضا خلعتبری، مهاجم تیم الوصل را نیز سرخپوش کند.

در حالی که گفته می‌شود خلعتبری گفت‌وگوهای لازم را در این زمینه با رویانیان انجام داده، اما گفته می‌شود که در صورت حضور قطعی برونو متسوی فرانسوی در پرسپولیس، این بازیکن نیز در تصمیم خود برای حضور در جمع قرمزها تجدید نظر خواهد کرد.

خلعتبری از زمان حضورش در تیم الغرافه قطر، خاطرات خوبی از متسو ندارد و برای همین ترجیح می‌دهد که دیگر با این مربی همکاری نکند. البته همه اینها در مرحله گمانه‌زنی است، چرا که وقتی صحبت از پول در میان باشد، خیلی از حرف‌ها دو تا شده است و برای همین باید دید پرسپولیس میلش به کیست؟

حجت الله اکبرآبادی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.