سند منشور مدیریت علوی تدوین می شود

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: با ثبت معنوی دهه امامت و غدیر منشور مدیریت علوی تدوین و به ثبت ملی خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بخش میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ مسعود علویان صدر، معاون میراث فرهنگی کشور، در اجلاس بین المللی دهه غدیر که صبح  امروز در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، گفت: دهه امامت و غدیر به عنوان میراث معنوی به شماره ۴۷۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که دارای ویژگیهای خاصی بوده که می توان به بنیان جریان فکری را که در سطح جامعه مدیریت می کند اشاره کرد.
وی افزود: ثبت معنوی این اثر می‌تواند پایه ریز حرکتی باشد که به شناخت واقعی از اسلام ناب محمدی در سطح جهان کمک کند.
علویان صدر تصریح کرد: ثبت معنوی دهه امامت و غدیر یکی از آثار معنوی بسیار ارزنده نسبت به حضرت علی (ع) بوده که در دل و وجود ایرانیان تجلی پیدا کرده است و در تمامی اعمال و فعالیتهای زندگیشان از آن کمک می‌گیرند.
معاون میراث فرهنگی کشور بیان کرد: دهه امامت و غدیر فراتر از مرزهای جغرافیایی گسترش پیدا کرده و جایگاه خودش را حفظ کرده است.
وی گفت: ثبت ملی این اثر نخستین گام برای به ثبت جهانی رساندن آن است.
وی اظهار داشت: این اثر دارای پویایی بوده و همیشه در همه زمانها پاسخگوی نیاز جوامع و ملل مختلف است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: انتساب “دهه امامت و غدیر” به  نام به حضرت علی (ع) مهمترین شاخصه بوده و ارزش معنوی این میراث را غنی تر می کند.
معاون میراث فرهنگی کشور تاکید کرد: این  دهه که از عید قربان تا غدیر شروع می‌شود در مسیر حج شکل گرفته و پیغام روشنی دارد که باید تمامی اقدامات در عرصه های مختلف براساس این جریان معنوی شکل بگیرد.
وی اظهار داشت: حضرت علی (ع) در حوزه ایمان، شجاعت، علم و آگاهی، تقوا، مدیریت همیشه سرآمد بوده است.
وی گفت: بر همین اساس  سازمان میراث فرهنگی منشور مدیریت علوی را تدوین و در آینده ای نزدیک به ثبت ملی می‌رساند تا به عنوان سندی راهبردی برای استفاده مدیران جامعه قرار گیرد.
وی افزود: منشور مدیریت علوی برگرفته از خطبه های حضرت علی (ع) به مالک اشتر است./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.