سهامداری تنها توصیه بزرگان/ فصل جدید بورس در مرز شکوفایی

به گزارش خبرنگار مهر ، در پایان معاملات امروز تالار شیشه ای حافظ شاخص کل بازده نقدی و قیمت با افزایش ۲۶۶ واحدی به عدد ۲۹ هزار و ۲۴۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول نیز با افزایش ۲۰۴ واحدی رقم ۲۳هزار و ۹۲۸ واحدی را تجربه کرد.شاخص بازار دوم اما با افزایش ۴۸۷ واحدی عدد ۴۲ هزار و ۴۳۵ واحد را برای خود ثبت کرد. ارزش کل معاملات سهام در بورس تهران نیز به بیش از ۱۱۶ میلیارد تومان رسید.

شرکت ملی صنایع مس ایران با افزایش ۷۳ درصدی و مپنا با کاهش ۳۸ واحدی تاثیر گذارترین نماد ها بر شاخص کل بورس بودند. آغاز گر معاملات امروز بورس تهران در حالی با عبور دوباره نماگر این بازار از مرز ۲۹ هزار واحدی همراه بود که روز گذشته اعلام دور دیگری از تحریم های اتحادیه اروپا منجر به گمانه زنی های مختالف در بازار سرمایه شده بود.

شاخص کل بورس تهران به مدد گروه معدنی و فلزی توانست برای چهارمین بار در چهار هفته گذشته محدوده ۲۹ هزار واحدی را تجربه کند؛ محدوده ای که به نظر می رسد برای فتح قله ۳۰ هزار واحدی در انتظار رویت اخباری مثبت در گزارش های عملکردی شرکت ها و صنایع بورسی در روز های آینده است.

طی امروز معاملات سهام در بازار اگر چه با اقبال خریداران همراه بود اما در ساعات پایانی معاملات با واگذاری اغلب صف های خرید، روندی متعادل برای فضای کلی معاملات حاکم شد.

واگذاری بلوک ۵۳ درصدی ذوب آهن اصفهان و چند شرکتن بورسی دیگر به صندوق بازنشستگان کارکنان فولاد در کنار رو به پایان بودن فرصت تسویه معاملات اعتباری در آخرین هفته مهر ماه اصلی ترین دلایل برای متعادل شدن روند معاملات سهام در روز جاری عنوان می شود.

برخی کارشناسان تداوم این روند تا تا زمان اعلام گزارشهای عملکردی ۹ ماهه شرکتها بدیهی دانسته و معتقدند که در حال حاضر با تغییر پی در پی کف قیمت سهام پایبندی به انگیزه سهامداری در بورس و خرید های پله ای بهترین استراتژی تا دی ماه امسال خواهد بود.

به این ترتیب معامله گران بورس تهران در حالی به استقبال آخرین روز معاملاتی بورس در آخرین هفته مهر ماه امسال رفت که شاهد معاملاتی پرحجم و در دامنه مثبت نوسان قیمت ها بود. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.