سهام عدالت کارگران در انتظار تخصیص سازمان خصوصی‌سازی

13-316.jpg

به دلیل آنکه سهام عدالت کارگران هنوز تخصیص نیافته روند پرداخت آن فعلا متوقف شده است.

داریوش پاک ‌بین دبیر کل اتاق تعاون ایران و رییس اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، اظهارکرد:‌ متولی سهام عدالت کارگران، سازمان خصوصی‌سازی است و با توجه به اینکه سهام مذکور تخصیص نیافته فعلا روند پرداخت آن متوقف شده است.

وی درباره پیشنهاد افزایش تعداد دهکهای مشمول از ۶ دهک به ۷ دهک گفت: چنین پیشنهادی مطرح شده است اما هنوز برای افزایش تعداد مشمولان و به تناسب آن افزایش سهام اقدامی صورت نگرفته و در انتظار تخصیص هستیم با این حال رییس جمهوری دستور دادند که همه کارگران حتی فصلی و ساختمانی در لیست دریافت سهام عدالت قرار بگیرند.

پاک‌بین در ادامه تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون از اقتصاد ملی را مستلزم اختصاص۳۰ درصد بودجه کشور دانست و از رایزنی‌ با دولت به جهت تفکیک و شفاف‌سازی سهم بخش تعاون از بودجه ملی خبر داد.

دبیر کل اتاق تعاون ایران همچنین درباره وضعیت تعاونی‌های مسکن مشکل‌دار، گفت: تعاونی‌های مسکن و انبوه‌سازان هر دو در کشور ساخت و ساز می کنند، اگر انبوه‌سازان مشکل پیدا کنند روی آنتن نمی رود اما وقتی چند تعاونی مسکن که تعدادشان انگشت شمار است ۱۰ درصد به مشکل بر می خورند بلافاصله جنجال و هیاهو به پا می شود در حالی که تعاونی‌های مسکن ۷۰ درصد ساخت و ساز کشور را در اختیار دارند و این رقم سهم قابل توجهی است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.