«سهمی برای دوست» یکبار دیگر از تلویزیون پخش شود

مسعود اطیابی ،کارگردان سریال تلویزیونی “سهمی برای دوست” در گفتگو با خبرنگار حوزه تلویزیونممتازنیوز، گفت:تمایل دارم این سریال یکبار دیگر پخش شود تا کسانی که موفق به دیدن آن نشدند آن را ببینند.
وی ادامه داد:در حال گفتگو هستیم تا شرایط فراهم شود و سریال باردیگر پخش شود؛اما در نهایت این مسئولان شبکه هستند که تصمیم می گیرند که چه زمانی سریال پخش شود،دوست دارم مخاطبان بیشتری این سریال را ببینند.
کارگردان این سریال همچنین درخصوص کندی ریتم این سریال گفت:ریتم تندتری مدنظرمان بود؛اما به هر حال کار برای تلویزیون و سینما متفاوت است و باید شرایط مخاطب را هم مدنظر قرار گرفت.
وی ادامه داد:تفاوت تماشای فیلم در سینما و سریال از تلویزیون این است که وقتی مخاطب در سینما فیلم می بیند؛تمامی حواسش به تماشای فیلم است؛اما در تلویزیون مخاطب همزمان با دیدن فیلم و یا سریال کارهای دیگری نیز انجام می دهد و کم پیش می آید تا با دقت سریالی را تماشا کنند.
اطیابی افزود:طبق قراری که با تهیه کننده این برنامه داشتیم ؛قرار بود که هر قسمت از سریال در ۴۵ دقیقه باشد و ما در پایان هر قسمت یک پایان بندی و نقاط طلایی برای فیلم در هر قسمت تعریف کنیم.
وی ادامه داد: که متاسفانه بعد باخبر شدیم که چنین چیزی امکان ندارد و در نهایت با تیتراژ هر قسمت ما ۴۰ دقیقه مفید توانستیم با تیتراژ پایانی داشته باشیم.
کارگردان فیلم سینمایی” اخلاقتو خوب کن” ادامه داد: در نهایت مجبور شدیم ۱۳ قسمتی را که برای تولید در نظر گرفته بودیم به ۱۵ قسمت تبدیل کنیم که یک مقدار در هر قسمت نقاط عطف و طلایی کار ما تغییر پیدا کرد که من احساس می کنم پایان بندی قبلی که برای هر قسمت درنظر گرفته بودیم بهتر بود.
این کارگردان همچنین به ژانر سریال اشاره کرد و اظهار  داشت:‌ژانر سریال صرفا کمدی نیست بلکه سریالی با موضوعی اجتماعی است که در رابطه با مسائل اقتصادی توصیه های بسیار مهمی را به خانواده ها پیشنهاد می کند.
اطیابی همچنین به ساخت این سریال به سفارش سازمان بورس اشاره کرد و گفت:‌ “سهمی برای دوست” به سفارش سازمان بورس و نگاه به مسائل اقتصادی ساخته شده است،ما امروزه در شرایطی زندگی می کنیم که مردم در مسائل اقتصادی جامعه بسیار تاثیرگذار هستند.
وی در پاسخ به اینکه چقدر از ساخت این سریال راضی است،گفت:‌این سریال ۹۰ درصد از خواسته هایمان را برآورده می کرد؛اما فقط یک اشتباه کوچک در محاسبات قسمت خبری سریال رخ داد که از ۱۳ قسمت به ۱۵ قسمت تبدیل شد اما در مجموع از ساخت آن رضایت دارم.
وی گفت:خوشبختانه مدیران شبکه سخت گیرانه با ما برخورد نکردند و ما نیز سعی کردیم جواب اعتماد آنها را بدهیم./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.