سه اظهار نظر بی‌تعارف اینگمار برگمان درباره فیلمسازان دیگر: گدار خسته کننده، ولز فریبکار و آنتونیونی از دور خارج شده!/ به بهانه سالروز تولد غول سینما و تئا‌تر سوئد

یکشنبه, ۲۵ تیر ساعت ۱۲:۳۱ کافه سینما

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۵۱

+ ۷

(۵۱+)(۷-)(۱۲ نظر مردم در ساعات اخیر) کاربر کافه سینما-حسام دهقان: این روزها، نود و ششمین سالگرد تولد اینگمار برگمان، از مغروف‌ترین فیلمسازان تاریخ سینماست که آثارش چون پرسونا، توت‌فرنگی‌های وحشی، مهر هفتم و فریادها و فانی و الکساندر، در ذهن بسیاری از طرفداران سینما باقی مانده است. یکی از کاربران کافه سینما به همین مناسبت نظر برگمان را درباره سه فیلمساز مشهور سینما فرستاده است که خواندنی است.

برگمان درباره «ژان لوک گدار»: واقعا هیچ‌وقت از فیلم‌های او چیزی دستگیر من نشده است. فیلم‌های او واقعا مرده و بی‌محتوا هستند. از نظر تکنیک های فیلم‌برداری بسیار معمولی و محتوای آن خسته‌کننده است. البته او خودش هم آدم خسته‌کننده‌ای است که فیلم‌هایش را فقط برای جلب نظر منتقدین ساخته است.

برگمان درباره آنتونیونی: فلینی، کوروساوا و لوئیس بونوئل مثل تارکوفسکی در یک مسیر هستند، اما آنتونیونی راه خودش را رفت،‌ برای همین تاریخ انقضاء او زود تمام شد و با طبع خسته‌کننده‌اش خود را خفه کرد.

برگمان درباره «اورسن ولز»: از نظر من او یک فرد نه چندان جذاب، فریبکار و انسانی مرده است. فیلم «همشهری کین» هم که خودم یک نسخه از آن را دارم و منتقدین شیفته آن هستند و در تمام نظرسنجی ها در رتبه اول بهترین فیلم سینما قرار دارد، به نظر من خیلی خسته کننده است. علاوه بر آن، بازیگران فیلم نیز نقش آفرینی های بی ارزشی داشته اند. باورکردنی نیست چنین فیلمی این قدر مورد توجه قرار بگیرد.

منابع :

criterionforum.org

mubi.com

amorescinema.net

enibaba.com

Tags:

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.