سه قطعه پرنده شکاری دلیجه پس از مداوا در دامن طبیعت ارومیه رها شدند

دیده بان حقوق حیوانات: مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی از رها کردن سه قطعه پرنده شکاری دلیجه پس از مداوا در دامن طبیعت ارومیه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی، حسن عباس نژاد گفت: این پرندگان مصدوم پس از اطلاع رسانی یک گروه دوستدار محیط زیست با همکاری یگان حفاظت این سازمان از دست شکارچیان غیرمجاز گرفته شده بود.
وی اضافه کرد: پرندگان مصدوم پس از درمان و تغذیه مناسب و حصول اطمینان از سلامت کامل توسط فعالان محیط زیست به طبیعت منطقه مرگور در دامنه کوه بزسینا بازگشتند.
عباس نژاد با اشاره به فواید این پرندگان در محیط زیست انسانی گفت: این پرنده که در زیستگاه های مختلفی به سر می برد در از بین بردن جانوران موذی که به محصولات کشاورزی، باغها و درختان آسیب می رسانند نقش مهمی دارد.
وی با تاکید بر مقابله جدی اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی با اسیب زنندگان به محیط زیست اظهار کرد: با متخلفان در این خصوص به شدت برخورد می شود.
دلیجه با پرهای قهوه ای و خالهای تیره از پرندگان شکاری و از تیره شاهینیان به شمار می آید که بالهای نوک تیز و دم باریک این پرنده را در زمره شاهین ها قرار می دهد.
اندازه کوچک و عادت در جا بال زدنهای طولانی نشانه دلیجه بودن آن است.
بالهای آن باریک و دراز و منقار آن کوتاه و قلاب مانند است و دم نسبتا بلندی دارد که در انتها کمی گرد می شود

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. یوسف زیرکی فرد:

    من یکی از این پرنده رو تو سبد تو یه پارک پیدا کردم . حالش خوب نیس . بردم دامپزشکی میگه راشیتیسم داره . نمیدونم چیکارش باید بکنم . کمکش کنین . حال خوبی نداره . واسه اوردنش به کل ایران هم حاضرم . هزینه درمانشم میدم …

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.