پارک طبیعت پردیس؛ تیمارگاه ۲۱۶ پرنده شکاری در سال جاری

دیده بان حقوق حیوانات: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مرکز تیمار پرندگان وحشی در پارک طبیعت پردیس مشهد تیمارگاه ۲۱۶ پرنده وحشی از قبیل شکاری، دانه‎خوار و زینتی در بهار سال جاری بوده است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، مهندس سید حسین آقا میری با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد، ۱۷۳ قطعه پرنده زینتی و دانه‌‏خوار و نیز ۴۳ بهله پرنده شکاری در عرصه‎های طبیعی استان طی سه ماهه نخست سال جاری رها سازی شده‌‏اند.

وی افزود: بیشترین تعداد پرندگان غیر شکاری تحت مراقبت به‏‎گونه طوطی، مینا و چکاوک اختصاص داشته است که به طور عمده مورد معاینه و خدمات درمانی، تیمار و پرستاری و تغذیه مناسب قرار گرفته‌‏اند تا به بهبودی کامل برسند.

آقامیری خاطرنشان کرد: جهت انطباق شرایط محل تیمارگاه پرندگان پارک طبیعت پردیس واقع در عرصه طبیعی شهرستان طرقبه شاندیز مطابق با شرایط مورد نیاز و استاندارد به منظور بهبود وضعیت پرندگان، این موضوع به مجری خصوصی واگذار و تحت نظارت این اداره کل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اضافه کرد: این مجموعه نخستین تیمارگاه پرندگان وحشی استان خراسان رضوی است که در سال ۱۳۸۶ در پارک طبیعت پردیس مشهد راه‏‌اندازی شد و بیش از هزاران پرنده شکاری و غیرشکاری مکشوفه و بیمار، تحت نظر دامپزشک و متخصصان امر در این مرکز، بهبود و توسط ماموران اجرائی حفاظت محیط زیست در زیستگاه‏های طبیعی سطح استان رهاسازی شده‏‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان خراسان رضوی دارای ۸ مرکز تیمار پرندگان است، عنوان کرد: این تیمارگاه‏‎ها درشهرستان‏های مشهد(پارک طبیعت پردیس)، خواف(درمحل سایت سلامی)، بجستان(درمحل باغ پرندگان)، تربت جام(درمحل سایت چشمه گل)، گناباد(درمحل پارک شهر)، تربت‌حیدریه(درمحل باغ پرندگان)، جغتای و سبزوار(درمحل اداره) است که با مدیریت مسوولان ادارات و نمایندگی‏‌های حفاظت محیط زیست و تحت نظارت دامپزشکان و متخصصان امر به این مهم می‌پردازند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.