سه ویژگی که خداوند به سیدالشهداء(ع) عطا کرد

فروردین ۱۴۰۳

در روایتی آمده است که خداوند سبحان به ازای شهادت امام حسین(ع)‌ سه ویژگی و خصلت به حضرت عنایت فرمود: شفا را در تربت، اجابت دعا را زیر قبّه و ائمه را از ذریه او قرار داد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مرحوم حاج اسماعیل دولابی از جمله عارفان و سالکان الهی در کتاب «طوبای کربلا» دربارهٔ قداست تربت سیدالشهداء و ثواب زیارت حرم حضرت، مطالبی را ذکر کرده که تکان‌دهنده است:

امام باقر (ع) می‌فرماید: خدای تبارک و تعالی ۲۴ هزار سال قبل از خلقت کعبه، زمین کربلا را خلق کرد و آن را سرزمینی پاک و مبارک قرار داد و همواره چنین است که تا اینکه آن را بهترین زمین و منزلگاه بهشت قرار دهد و دوستان خود را در آن جای دهد.

در روایتی آمده است که خداوند سبحان به ازای شهادت امام حسین (ع)‌ سه ویژگی و خصلت به حضرت عنایت فرمود: شفا را در تربت، اجابت دعا را زیر قبّه و ائمه را از ذریه او قرار داد.

از امام صادق (ع) نقل شده است که فرمودند: شفای هر دردی در تربت امام حسین (ع) وجود دارد و این دارو بهترین و بزرگ‌ترین دارو است.

فضیلت زیارت امام حسین (ع) از حد شمارش خارج است و در بیان نمی‌گنجد. در خبرها و روایات بسیاری وارد شده است که زیارت حضرت اباعبدالله (ع) معادل حج، عمره، جهاد و درجاتی بالاتر از این‌ها است.

از حضرت باقر (ع) نقل شده است: زیارت امام حسین (ع) با فضیلت‌ترین اعمال است. حضرت باقر (ع) فرمودند: شیعیان ما را به زیارت امام حسین (ع) امر کنید.

در بعضی روایات آمده است که اگر کسی تمام عمر خود را حج به جا آورد، ولی به زیارت امام حسین (ع) نرود، حقی از حقوق خدا و رسولش (ع) را ترک کرده است. در روایات، آثار و فواید فراوانی برای زیارت حضرت اباعبدالله (ع) ذکر شده است که بعضی از آنها عبارت‌اند از:

۱٫ زیارت امام حسین (ع) سبب آمرزش گناهان، سبک شدن حساب و بالا رفتن درجات انسان در روز قیامت است.

۲٫ خداوند متعال جان و مال زائر امام حسین (ع) را حفظ می‌کند تا او را به خانواده‌اش برگرداند.

۳٫ زیارت حضرت، غم را زایل و شدت جان کندن و هول قبر را برطرف می‌کند.

۴٫ هر مالی که در راه زیارت آن حضرت صرف شود، هر درهم آن هزار درهم، بلکه ۱۰هزار درهم برای او حساب می‌شود.

۵٫ وقتی زائر امام حسین (ع) به سوی قبر آن حضرت می‌رود، چهار هزار ملک از او استقبال می‌کنند و چون برمی‌گردد او را مشایعت می‌کنند.

۶٫ پیامبران و اوصیای ایشان، ائمه و ملائکه همه به زیارت آن حضرت می‌آیند و برای زائران حضرت دعا کرده، به آنها بشارت می‌دهند.

۷٫ نظر رحمت حق تعالی به زائران امام حسین (ع) بیش از اهل عرفات است.

۸٫ در روز قیامت، همه آرزو می‌کنند کاش زائر آن حضرت بودند؛ چرا که هر لحظه از کرامت و بزرگواری آنها ملاحظه می‌کنند.

۹٫ ترک زیارت آن حضرت سبب نقصان دین و ایمان و انجام ندادن حق بزرگی از حقوق پیغمبر (ع) است.

۱۰٫ در روایات بسیاری وارد شده است که زیارت آن حضرت معادل حج و عمره است.

۱۱٫ زیارت آن حضرت سبب آسان شدن حساب‌ها و اجابت دعا می‌شود.

۱۲٫ زیارت آن حضرت سبب طول عمر و حفظ مال می‌شود.

۱۳٫ زیارت آن حضرت سبب بسیار شدن روزی و رفع اندوه و گرفتاری‌ها می‌شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.