سه گروه متخلف شکار در نایین دستگیر شدند

به گزارش ایرنا رییس اداره حفاظت محیط زیست نایین عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای حفاظت از تنوع زیستی و گشت و کنترل مناطق حفاظت محیط زیست شهرستان با تحقیقات و برنامه ریزی لازم در زیستگاه های مختلف موفق به دستگیری متخلفان شدیم.

ˈحسین اکبری ˈاضافه کرد: در این عملیات، چهار قبضه سلاح شکاری ، ۲۷ تیر فشنگ ، دوربین شکاری و لاشه ۳۸ قطعه چکاوک که بصورت غیرمجاز شکار شده بود، کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: شهرستان پهناور نایین تنوع زیستی و سرمایه های طبیعی چشمگیر، کم نظیر و در بسیاری از موارد منحصر بفرد دارد و با پوشش دادن چهار منطقه تحت مدیریت وشکار ممنوع با زیستگاه های غنی و متنوع آزاد دارای جایگاه ممتاز به لحاظ ظرفیت های طبیعی و جمعیت های حیات وحش در استان و کشور است.

اکبری گفت: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین و واحدهای تابعه باوجود کمبود شدید نیرو با تلاش شبانه روزی و مجدانه به محافظت از طبیعت و تنوع زیستی می پردازند.

وی متذکر شد: حفاظت از چنین سرمایه های عظیم طبیعی نیازمند افزایش و تحول در تعداد محیط بانان، تجهیزات حفاظتی بویژه خودرو و موتور سیکلت قوی، احداث زیرساخت های حفاظتی بویژه واحدهای محیط بانی در نواحی حساس شهرستان از جمله انارک و تقویت بودجه ها و اعتبارات زیست محیطی است.

پ/۷۱۳۶/۱۰۴۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.