سوال‌هایی دربارهٔ برکناری ابتکاری وزیر بهداشت

۹ م دیماه ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مردمسالاری نوشت:

 برکناری وزیر بهداشت آنقدر طبیعی بود که هنوز هم دربارهٔ آن سخن گفته می‌شود و سوال‌های مختلفی دربارهٔ آن پرسیده می‌شود‌. در همین راستا امروز در این ستون سعی می‌کنیم به تعدادی از پرسش‌هایی که در این خصوص شنیده می‌شود‌، پاسخ دهیم:

سوال ۱- با توجه به اینکه احمدی نژاد قبلا گفته بود خانم دستجردی تنها مرد کابینه است‌، آیا وی می‌تواند از فرصت به وجود آمده حداکثر استفاده را بکند و به عنوان رجل سیاسی‌، کاندیدای ریاست جمهوری شود؟

پاسخ‌: چرا نمی‌شود ؟! وزیر بهداشتی که همراه پسرش به سفر نیویورک می‌رود و سازمان ملل و ملت ایران را متعجب می‌کند‌، حالا که این طور در آستانه انتخابات قهرمانانه از کابینه خارج شده‌، چرا نامش به عنوان کاندیدای بالقوه مطرح نباشد؟! فوقش در دقیقه نود به نفع برادر لاریجانی کنار می‌رود و وظیفه انتخاباتی اش را به بهترین شکل انجام خواهد داد. واقعا چرا نباید از این فرصت استفاده کرد؟!

سوال ۲- برکناری دستجردی جذابتر و ابتکاری تر بود یا برکناری متکی؟

پاسخ‌: هر گلی یک بویی دارد و نباید آنها را با هم مقایسه کرد. برکناری برادر متکی در سنگال‌، نوعی برکناری دیپلماتیک بود و برکناری خواهر دستجردی نوعی برکناری حاوی بهداشت روانی بود. مهم این است که دولتمردان خیلی محترم ما ابتکاری برکنار می‌شوند، آن هم به نوعی که با حوزه کاری شان هماهنگ باشد .

سوال ۳ – با توجه به توانایی‌های منحصر به فرد علی نیکزاد چرا احمدی نژاد‌، او را به سرپرستی وزارت بهداشت منصوب نکرد؟

پاسخ: به خاطر اینکه ممکن است همین امروز علی نیکزاد هم برکنار شود‌! فعلا در دولت اوضاع چنان سر و سامان دارد که هیچ چیز بعید نیست‌! وقتی احمدی‌نژاد به وزیر بهداشت نمره بیست می‌دهد‌، معاون اولش می‌گوید که تا احمدی نژاد هست خانم دستجردی هم هست‌، سخنگوی دولت صراحتا می‌گوید که وزیر بهداشت سرکار می‌ماند…و بعد از همه این نقل‌ها‌، رویم به دیوار‌، وزیر بعد از ظهر پنج‌شنبه برکنار می‌شود‌، از کجا معلوم که علی نیکزاد وزیر راه و شهر سازی و سرپرست وزارت ارتباطات برکنار نشود؟! البته ممکن است بعد از برکناری نیکزاد‌، خودش به عنوان سرپرست وزارتخانه‌اش منصوب شود، ابتکارات دولتمردان مبتکر را دست کم نگیرید!


خبرگزاری انتخاب |
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.