صرفه جویی ۵ هزار میلیارد ریالی صنعت برق

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از صرفه جویی پنج هزار میلیارد ریالی صنعت برق با استفاده از یک روش ابتکاری خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل  از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ، همایون حایری این روش ابتکاری را استفاده از کابل های خودنگهدار به جای کابل های مسی در شبکه توزیع برق اعلام کرد و افزود: کاهش قابل توجه سرقت سیم های مسی شبکه برق از ویژگی های استفاده از این روش ابتکاری محسوب می شود.

وی گفت : یکی از معضلات شبکه های توزیع هوایی به ویژه در حاشیه شهرها، سرقت سیم های مسی به علت گران‌ قیمت بودن آنهاست که استفاده از کابل های خودنگهدار به دلیل وجود هسته فولادی و سیم آلومینیومی، خطر سرقت هادی از شبکه را تا حد صفر کاهش می دهد.

حایری ادامه داد: کاهش استفاده غیرمجاز از برق نیز از دیگر مزایای این طرح است که امکان استفاده غیرمجاز از برق را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است و خرید انشعاب مشترکانی که به صورت غیرمجاز از برق استفاده می کنند، به اقتصاد صنعت برق کمک خواهد شد.

وی کاهش خاموشی ها ناشی از اتصالی و پارگی سیم ها، ارزان بودن کابل ها، بی نیازی به شاخه زنی درختان در سطح شهر و روستا، زیبا سازی و بهبود ساختار مبلمان شهری ، اصلاح انشعاب های مشترکان در محدوده کابل خودنگهدار، سبک بودن کابل های خودنگهدار و کاهش تجهیزات شبکه را از دیگر مزایای این جایگزینی اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان آنکه استفاده از روش های خلاقانه و ابتکاری مهندسان صنعت برق به شدت از سوی وزارت نیرو حمایت می شود، ادامه داد: خوشبختانه این صنعت در چند سال اخیر در این زمینه موفقیت های قابل توجهی را کسب کرده که استفاده از کابل های خودنگهدار به جای شبکه های مسی در کشور، تنها یک نمونه از این موارد است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.