سوخت دیزل با کیفیت عالی نیز سرطان زا است

نباید اتوبوس‌های گازسوز را به دلیل مشکلات فنی جایگاه‌های CNG از دست بدهیم درست است که اتوبوس‌ها گازسوز مشکلاتی دارند اما برای کاهش آلودگی هوا باید از سوخت طبیعی استفاده کنیم.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: در بهترین حالت یعنی تولید سوخت دیزلی ۴ و ۵ هزار یورو نیز این سوخت سرطان زا است.
 
به گزارش ایلنا معصومه ابتکار در جلسه علنی امروز بعد از ارائه گزارش معاون شهردار در بخش حمل و نقل عمومی با بیان اینکه اقدامات قابل دفاعی از شهرداری تهران در بخش حمل و نقل عمومی صورت گرفته است ابراز امیدواری کرد تا برنامه جامع شهر تهران که بازنگری آن تمام شده است به زودی در شورا ارائه شود.
 
وی با بیان اینکه همزمان با بازگشایی مدارس ترافیک سنگینی در سطح شهر ایجاد می‌شود از مدیریت شهری خواست تا مدیریت مناسبی برای خودروهای شخصی داشته باشد و افزود: مردم به دلیل اتلاف وقت هزینه سنگینی را می‌دهند.
 
رئیس کمیته محیط زیست همچنین تصریح کرد: با وجود تمامی اقدامات خوب شهرداری تهران هنوز اتوبوس جدید به مدریت شهری واگذار نشده است این در حالی است که این عدم پرداخت‌ها در چند سال گذشته موجب فرسودگی ناوگان اتوبوس رانی و تشکیل کمبود اتوبوس‌ها شده است از این رو از دولت می‌خواهیم که سهم خود را که سهم قانونی است پرداخت کند.
 
ابتکار خواستار توجه به توسعه اتوبوس‌های گازسوز شد و تاکید کرد: سوخت دیزل با استاندارد یورو۴ و ۵ هزار نیز در بهترین حالت ذراتی تولید می‌کند که این ذرات اعلام شد سرطان زا هستند از این رو بهتر است برای کاهش آلودگی هوا و سلامت افراد از اتوبوس‌های گازسوز استفاده شود.
 
وی ادامه داد: نباید اتوبوس‌های گازسوز را به دلیل مشکلات فنی جایگاه‌های CNG از دست بدهیم درست است که اتوبوس‌ها گازسوز مشکلاتی دارند اما برای کاهش آلودگی هوا باید از سوخت طبیعی استفاده کنیم.
 
وی درباره اتوبوس‌های برقی نیز گفت: هم اکنون در شهرهای دنیا اتوبوس‌های برقی با سرعت زیاد در حال توسعه هستند خوب است شهرداری تهران نیز ورودی در این باره کند.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.