سود چشمگیر شرکتهای ژاپنی به دنبال سیاست گذاری مجریان اقتصادی,سودآفرینی به روش Abenomics

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رشد ۹۴ درصدی سود تویوتا علی رغم کاهش فروش خودرو

سیاست تضعیف ین در مقابل دلار کار خود را کرد و سود تویوتا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ حدود ۹۴ درصد رشد داشتکه سبب آن سیاست گذاری مجریان اقتصادی کشور ژاپن و تضعیف ین در مقابل دلار بودسیاست تازهی که منجر به این سودآفرینی شده به Abenomics مشهور شده که نام خود را از واژه economics وشینزوابه Shinzo Abe اول وزیر کنونی ژاپن گرفته است

خبراقتصادی:به گزارش سی ان ان مانی، با این که در سه ماهه دوم امسال شرکت تویوتا نسبت به مدت مشابه سال قبل خودروی کمتری فروخت اما سود عملیاتی آن افزایش چشمگیر داشت که سبب آن سیاست گذاری مجریان اقتصادی کشور ژاپن و تضعیف ین در مقابل دلار بود.

گردش مالی کل تویوتا در این سه ماهه ۱۴ درصد رشد کرد و سود خالص آن به ۵۶۲ میلیارد ین (معادل ۵٫۶ میلیارد دلار) رسید. این سود حاصل فروش ۲٫۲ میلیون دستگاه خودرو است.

البته بخشی از این سود عملیاتی حاصل از کاهش هزینه هم بوده است. اگر وضع بر همین منوال پیش برود سود مالی سال ۲۰۲۴ بسیار بزرگ و چشمگیر خواهد بود. پیش بینی می گردد که سود خالص در سال ۲۰۲۴ به رقم ۱۴۸۰ میلیارد ین (معادل ۱۴٫۸ میلیارد دلار) برسد. 

سیاست تازهی که منجر به این سودآفرینی شده به Abenomics مشهور شده که نام خود را از واژه economics و ( شینزو ابه Shinzo Abe اول وزیر کنونی ژاپن) گرفته است که تلفیقی از سه سیاست کاهش هزینه دولت، افزایش محرک های اقتصادی از سوی بانک مرکزی و اصلاحات ساختاری در اقتصاد است. این سیاست به روند ضدتورمی ۱۵ ساله در ژاپن پایان داده است. 


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.