سوریه رمز مقاومت در منطقه است

چهارشنبه ۴ مرداد – ۰۹:۴۴:۲۹ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- حزب کمونیست اسلواکی، سوریه را رمز اصلی مقاومت در منطقه خاورمیانه دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از برون مرزی، “جلال سلیمان” معاون رئیس حزب کمونیست اسلواکی در مقاله ای نوشت، سوریه رمز مقاومت در منطقه به شمار می آید و سیاست های ضد استعماری و مبارزات کنونی این کشور در برابر دخالت های خارجی، برای احزاب دموکراتیک، پیروزی عادلانه به شمار می آید.
بر اساس این مقاله، دمشق یکی از کهن ترین و مهم ترین پایتخت های جهان است و همیشه در تاریخ جهان عرب نقش مهم داشته است.
سلیمان در این مقاله، تحولات سوریه را نتیجه دخالت قدرت های بزرگ در امور داخلی این کشور مانند آنچه که در عراق، لیبی و یوگسلاوی سابق روی داد دانست.
این مقاله حاکی است، تحریم های اعمال شده ضد سوریه، جدید نیست و پیش از این نیز قدرت های بزرگ برای ناآرام کردن اوضاع این کشور به چنین تحریم هایی دست زده بودند.
معاون رئیس حزب کمونیست اسلواکی با اشاره به حمایت مسلحانه غرب از شورشیان سوریه تاکید کرد، کشورهایی که امروز با همه قدرت در جنگ ضد سوریه شرکت می کنند، جنگ رسانه ای در این کشور به راه انداخته اند که در نوع خود بی سابقه بوده است.
سلیمان اظهار کرد، با وجود حملات گسترده به سوریه، ولی ارتش این کشور همچنان متحد باقی ماند و دیپلمات های سوری در خارج از این کشور هم به مسوولیت های خود پایبند هستند.
گروه های تروریستی از مارس ۲۰۱۱ با حمایت بیگانگان از جمله آمریکا، قطر، عربستان و ترکیه شهرهای مختلف سوریه را ناآرام کرده اند و می کوشند با کشتار مردم و نیروهای امنیتی این کشور، دمشق را عامل خشونت ها معرفی و زمینه را برای دخالت نظامی در سوریه فراهم کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۵۰۹۴۴۲۹۹۳۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.