سوریان: هر ملی پوش کشتی فرنگی اعزامی به المپیک یک مربی اختصاصی دارد

به گزارش ایرنا از محل برگزاری اردوی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در خانه کشتی، ‘حمید سوریان’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این نکته تصریح کرد: ‌مربیان اختصاصی در نظر گرفته شده برای هر یک از افراد دارای سهمیه حضور در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن، به صورت بی وقفه در اردو حضور دارند.

سوریان اضافه کرد: تمرینات در فاصله مانده تا برپایی بازی های المپیک به صورت کاملا فشرده ادامه دارد و مربیان با ارایه نقطه نظرات لازم، نقاط ضعف و تکنیکی کشتی گیران را به منظور رسیدن به حداکثر آمادگی گوشزد می کنند.

سوریان افزود: ‌از حدود ۸ ماه قبل با حضور در اردوهای مختلف به وضعیت مطلوب کنونی رسیده ایم و خوشبختانه تمام افراد حاضر در اردو از نظر سلامتی در وضعیت مناسب قرار دارند.

وی در خصوص عملکرد ‘ناصر نوربخش’ به عنوان مربی اختصاصی خودش گفت:‌ نوربخش از نزدیک در جریان تمام تمرینات من بوده و با حضور مداوم و دلسوزانه، تمامی تجربیات خود را به من منتقل می کند.

دارنده پنج مدال طلای جهان در خصوص شرایط خاص بازی های

المپیک افزود:‌ من تجربه حضور در بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن را دارم و نخستین اصل رخداد جهانی المپیک این است که تمامی شرکت کنندگان با آمادگی کامل و به منظور کسب عنوان قهرمانی در آن حضور می یابند.

وی در خصوص علت عمده نتیجه نگرفتن تیم ملی کشتی فرنگی ایران در بازی های المپیک تا پیش از این گفت:‌ متاسفانه هر دوره در آستانه المپیک، تیم دچار یک سری مسایل حاشیه ای می شد و همین مساله بر عملکرد کشتی گیران تاثیر منفی می گذاشت.

سوریان، کم کاری برخی از اعضای حاضر در بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن را ناشی از تاثیر همین حواشی مخرب یاد کرد و افزود:‌ خوشبختانه با درایت مسوولان فعلی و تجربه شخصی دست اندرکاران فدراسیون کشتی، امسال هیچیک از این حواشی در اردو جایی نداشته و نمایندگان ما در وزن های مختلف فقط در فکر قهرمانی در وزن خودشان هستند.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد، با شرایط کنونی و آمادگی بالای هر یک از افراد دارای سهمیه بتوانیم برای نخستین بار مدال طلای کشتی فرنگی را برای کشورمان به ارمغان بیاوریم.

سوریان گفت: تمامی افراد حاضر در اردوی کنونی دارای عناوین جهانی و با تجربه هستند و نتایج سال های اخیر نوید بخش نتیجه گیری مناسب ما در این دوره خواهد بود.

وی افزود: ‌کشتی فرنگی ایران در سال های اخیر نتایج خوبی کسب کرده و توانسته رکوردهایی ثبت کند که در سال های اخیر کم نظیر بوده و کسب عنوان قهرمانی سه دوره پیاپی ما در پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی و معرفی قهرمان های بزرگ به جامعه کشتی، نمونه هایی از موفقیت های این رشته بوده است.

وی افزود:‌ بعد از مرحوم ‘فیروز علیزاده’ که برای نخستین بار مدال طلای کشتی فرنگی قهرمانی جهان را در وزن ۵۲ کیلوگرم در مسابقات جهانی سال ۱۹۶۹ در شهر ‘ماردل پلاتا’ی آرژانتین به دست آورد، ‘حسن رنگرز’، ‘امیر علی‌ اکبری’ و من، این مهم را تکرار کردیم.

به گفته وی، کسب ۹ مدال طلای جهان از سال ۲۰۰۵ میلادی تا کنون نشانگر پیشرفت قابل ملاحظه کشتی فرنگی ایران در این سال ها بوده است و مجموع شرایط، بیانگر آینده روشن این رشته در سال های آینده خواهد بود.

وی، برگزاری مسابقات لیگ برتر را از راهکارهای اصلی رشد کشتی فرنگی ذکر کرد و افزود: ‌لازم است با تلاش مسوولان فدراسیون کشتی، لیگ برتر کشتی فرنگی برگزار شود تا ضمن کمک مالی به شرکت کنندگان،‌ بتوان شرایط را برای معرفی افراد با استعداد در این رشته فراهم کرد.

سوریان از دعای خیر مردم به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل موفقیتش یاد کرد و گفت: ادامه همین دعاها، بهترین بدرقه من در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن خواهد بود.

ورزشی. **‌ ۱۶۴۷ **‌ ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۱۷۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.