سوریه اجازه ندهد جبهه مقاومت شکسته شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ‘غلامعلی حداد عادل’ در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، درمورد درگیری های اخیر در سوریه اظهار داشت: این کشور همچنان باید جبهه مقاومت خود را مستحکم تر کند و اجازه ندهد که غرب این حلقه مقاومت را درهم بشکند.

وی درمورد علت شکست طرح کوفی عنان نیز تصریح کرد: از آنجا که آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی تمایلی به حل موضوع سوریه ندارند پیوسته فضا را در منطقه ناامن می کنند.

نماینده تهران در مجلس نهم اظهارامیدواری کرد که با مقاومت مردم سوریه به زودی این مسایل حل شود.

نماینده مردم تهران در خانه ملت همچنین درمورد درگیری های اخیر در کشور عربستان گفت: مقامات و مسوولان کشورهای عربی باید بدانند در حال حاضر موجی از بیداری اسلامی در جهان اسلام آغاز شده است و مردم عربستان نیز نسبت به ظلم هایی که به آنها و همچنین ملت بحرین می شود، آگاه هستند.

حدادعادل یادآور شد: ملت ها دیگر تحمل ظلم های دولتمردان خود را ندارند.

وی افزود: مردم به درجه ای از بلوغ سیاسی رسیده اند و به همین علت دیگر تحمل نمی کنند رژیم های حاکم بر آنها که همراه با آمریکا هستند از رژیم صهیونیستی حمایت کنند و حقوق ملت خود را تضییع کنند.

وی همچنین درپاسخ به سوالی درمورد موضع گیری جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مکه که قرار است طی روزهای اخیر برگزار شود، تصریح کرد: به طور یقین دولت ایران نیز در این کنفرانس موضع شفافی را در قبال موضوع هایی که در این اجلاس قراراست مطرح شود، اتخاذ خواهد کرد.

رییس موقت فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم همچنین در پاسخ به سوالی درمورد ساختار و عملکرد این فراکسیون گفت: اساسنامه فراکسیون اصولگرایان به زودی نهایی می شود و پس از انتخاب شورای مرکزی اعضای هیات رییسه این فراکسیون مشخص می شوند.

وی تصریح کرد:در حال حاضر گزینه اصلی برای ریاست فراکسیون اصولگرایان مشخص نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما به عنوان گزینه اصلی ریاست فراکسیون اصولگرایان هستید؟ گفت: من تابع نظرات اعضای فراکسیون هستم و اگر تحمل کنید به زودی نتیجه نهایی ترکیب هیات رییسه مشخص می شود.

حداد عادل همچنین درمورد وحدت بین دو فراکسیون اصولگرایان و فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت اظهارداشت: اگر هر دو طرف اصولگرای واقعی باشند زمینه برای ایجاد وحدت فراهم می شود.

وی، یکی از نشانه های اصولگرایی را انتخاب اصلح دانست و افزود: فراکسیون اصولگرایان تلاش می کند در انتخابات افرادی را برای مسوولیت های مختلف که اصلح باشند،برگزینند و اگر طرف دیگر نیز چنین اقداماتی را انجام دهد، در آن صورت به وحدت می رسیم.

حداد عادل همچنین از تشکیل فراکسیون نظام پارلمانی در مجلس شورای اسلامی اظهار بی اطلاعی کرد.

نماینده مردم تهران درمورد طرح جدایی شهرری از تهران نیز گفت: جدایی شهرری از تهران با موافقت ها و مخالفت هایی همراه است، تاکنون مجمع نمایندگان استان تهران حداقل دو جلسه عمومی برای بررسی این موضوع با حضور استاندار، معاونت سیاسی وزارت کشور، شورای شهر تهران و معاونین شهرداری برگزار کرده است.

وی ادامه داد: این موضوع نیاز به زمان بیشتری دارد تا ابعاد آن به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده تهران در مجلس یادآور شد: وزارت کشور معتقد است که به وظایف قانونی خود در این خصوص عمل کرده است و از طرفی شورای شهر نیز نگرانی هایی را درمورد جدایی شهرری از تهران در جلساتی که با حضور استاندار و معاونان وی برگزار شد مطرح کرد و در حال حاضر این موضوع در دست بررسی است.

سیام/۹۲۵۰**۹۱۳۲**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۲۲۷۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.