سوشی را خودتان در منزل درست کنید

مواد لازم:

۱۵۰گرم ماهی سالمون Salmon

یا ۱۵۰گرم ماهی تونا Tuna

 

۱ بسته ورق نوری “Nori sheet” بریده شده(یک نوع جلبک دریایی)

۱ آواکادو پوست کنده شده و بریده شده

۱ خیار پوست کنده شده و بریده شده بصورت نوار

۱ فلفل بریده شده بصورت نوار

۳ هویج بریده شده بصورت نوار

سس سویا

واسابی wasabi ( یک نوع گیاه خوراکی که با غذاهایی مثل سوشی سرو می شود)

مواد لازم برای برنج:۲۵۰ گرم برنج سوشی

۵۰ میلی لیتر سرکه برنج ژاپنی

۴۰ گرم شکر طلایی

۳ سانتی متر کمبو (اختیاری)

برای درست کردن برنج ، آنها را در یک آبکش ریخته و با آب سرد از شیر بشوئید، سپس آن را درون یک کاسه ریخته و تا زمانیکه آب روی آن تمیز و شفاف شد آن را بشوئیدف ۳۰ دقیقه آن را آبکش کنید تا آب های اضافه از آن خارج شود.

برنج را داخل یک قابلمه ریخته ۲۵۰ میلی لیتر آب سرد به آن اضافه کنید و بگذارید روی حرارت زیاد جوش بیاید. در آن را خوب بندید سپس بگذارید برای ۳۰ دقیقه بخار پز شود. سپس آن را از روی حرارت برداشته و ۱۵ دقیقه بدون درپوش در فضای آشپزخانه بگذارید تا بخار آن از ظرف خارج شود.

 برنج داغ را در یک کاسه بزرگ بریزید ، کاسه چوبی بهتر است چون چوب سرکه اضافی برنج را به خود جذب می کند و ۴/۱ چاشنی برنج سوشی را به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید اما نه بطوریکه دانه های برنج بشکند. آن را خوب هم بزنید تا چاشنی برنج خوب با برنج مخلوط شود. بگذارید ۵ دقیقه بماند تا سرد شود و دانه های برنج درخشان شوند.

مراحل سوشی دست پیچ را یک به یک انجام دهید :

بعد از درست کردن سوشی های دست پیچ آنها را زود میل کنید ، در غیر این صورت آنها خیس می شوند . سوشی ها را با ترشی زنجبیل سس سویا و واسابی سرو کنید تا طعم بهتری داشته باشد.
 

نوشته سوشی را خودتان در منزل درست کنید اولین بار در Behtarin.com بهترین، پورتال جامع آموزشی اطلاع رسانی کشور ، مجله اینترنتی ، خبر ، ورزش ،تکنولوژِی News,Sport پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.