سومین همایش ملی انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی در قم برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این همایش آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، سید مرتضی اسماعیلی طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و حجت الاسلام مجتبی کلباسی رییس مرکز تخصصی مهدویت به ایراد سخنرانی پرداختند.

همچنین در این مراسم دو تن از نفرات برتر مقالات خود را ارایه کردند و در پایان از پنج اثر برتر با اهداء لوح تجلیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در حاشیه این همایش در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این همایش با معرفی آثار برتر در موضوعات مختلف زندگی امام رضا(ع) پیشوای هشتم برگزار شد.

وی افزود: تبیین فرهنگ نورانی رضوی و مهدوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و فعالیت‌های مرتبط با سیره ایمه معصومین به ویژه امام رضا(ع) از جمله اهداف برگزاری این همایش بود.

طبا، تجلیل از تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و همچنین چاپ و نشر گسترده‌تر این آثار و حفظ آن برای دوستداران اهل بیت(ع) را از دیگر هداف سومین همایش سراسری انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی برشمرد.

وی موضوع امامت و مهدویت را محور اول فراخوان دانست و اظهار داشت: بازاندیشی گونه‌های سرپرستی جامعه شیعه در عصر رضوی و دوران غیبت، بازخوانی نقش خواص در هدایت جامعه شیعه در عصر رضوی و روزگار غیبت، گونه شناسی برخورد امام رضا(ع) با جریان‌های انحرافی، بازخوانی نقش مردم و امام در شکل گیری حکومت اسلامی و همچنین بازخوانی اندیشه امامت و مهدویت در اشعار عصر رضوی، از محورهای اصلی این همایش بود.

بایسته‌های جامعه منتظر در اندیشه رضوی، تربیت مهدوی در اندیشه رضوی و موضوع آزاد از دیگر محورهای ارایه مقالات در این همایش بود.

۸۱۳۸/۱۵۳۵

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.