سوپرکار عربی از بیروت آمد

۱۱ام بهمن ،

سوپرکار عربی از بیروت آمد

Bookmark and Share

در نمایشگاه خودرو قطر اولین سوپرکار عربی به نام «لایکان هایپراسپرت» رونمایی شد. قیمت این خودرو سه میلیون و ۴۰۰ هزار دلار است و تنها هفت دستگاه از آن تولید می‌شود.

طراح این خودرو رالف دباس است، مدیر شرکت دبلیو موتورز که دفتر مرکزی‌اش در بیروت پایتخت لبنان است. او طراحی خودرو را در دانشگاه کاونتری انگلستان آموخته و دبلیو موتورز را «خاص‌ترین، لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین سازنده خودروهای اسپرت سفارشی» است. 

سوپرکار عربی از بیروت آمد

موتور لایکان هایپراسپرت شش سیلندر با دو توربوشارژ است و قدرتش ۷۴۰ اسب بخار است. گفته می‌شود این موتور را کارخانه راف تیونر آلمانی پورشه می‌سازد. شتاب ماشین ۲.۸ ثانیه است و حداکثر سرعت آن ۳۹۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. 

دبلیوموتورز برای هرچه لوکس‌تر ساختن این ماشین چراغ‌های ال‌ائی‌دی ماشین را به سفارش مشتری با الماس، یاقوت، زمرد یا سنگ‌های قیمتی دیگر تزیین می‌کند. به هر خریدار ساعتی سفارشی با مارک «سیروس کلپسیس» داده می‌شود که قیمتش بیش از ۲۰۰ هزار دلار است.

سوپرکار عربی از بیروت آمد

رالف دباس می‌گوید بیش از صد مهندس شش سال صرف ساخت این ماشین کرده‌اند و ده‌ها میلیون دلار تاکنون صرف این پروژه شده است. قرار است ماشین در شهر تورین ایتالیا ساخته شود و احتمال داده می‌شود شرکت قطعه سازی اتریشی ماگنا هم از این پروژه حمایت کند. 

آقای دباس می‌گوید آماده است محل تولید این خودرو را به خاورمیانه منتقل کند. دبی، ابوظبی و دوحه از جمله شهر‌هایی است که ممکن است محل کارخانه دبلیو موتورز باشد. 

سوپرکار عربی از بیروت آمد

با اینکه قرار است تنها هفت دستگاه از این ماشین ساخته شود، رالف دباس می‌گوید بیش از صد سفارش از سراسر دنیا دریافت کرده است. او در مصاحبه‌ای با مجله «عربین بیزنس» گفته با اینکه از چین، روسیه و آمریکا سفارش خرید دریافت کرده، اما دلش می‌خواهد اولین خودروها را به عرب‌ها بفروشد. 

سوپرکار عربی از بیروت آمد

سوپرکار عربی از بیروت آمد

برچسب ها : نمایشگاه قطر ۲۰۲۴ | دبلیو موتورز | لایکان هایپراسپرت | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۱/۳۰
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.