لاراکی با یک سوپرکار دیگر به صحنه برگشت

۱۲ تیرماه ۱۳،

لاراکی با یک سوپرکار دیگر به صحنه برگشت

Bookmark and Share

در بین خودروهای کلاسیک و کانسپت‌هایی که امسال به نمایشگاه بپل بیچ در کالیفرنیا آورده شده بودند، یک سوپرکار با اصلیت مراکشی همه را غافلگیر کرد. 

کانسپت لاراکی اپیتوم، بر روی شاسی کوروت سی۶ ساخته شده است. همه بدنه آن از فیبرکربن ساخته شده و موتور هشت سیلندر هفت لیتری شورلت به آن نیرو می‌دهد. مهندسان لاراکی این موتور را تقویت کرده‌اند و می‌گویند می‌تواند ۱۲۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند. لاراکی دو باک مجزا دارد که در یکی بنزین معمولی و در دیگری بنزین با اکتان ۱۱۰ قرار دارد. با فشار یک دگمه سیستم مدیریت موتور این دو سوخت را ترکیب می‌کند و به موتور می‌فرستد و به این ترتیب قدرت موتور به ۱۷۵۰ اسب بخار افزایش خواهد یافت.

لاراکی با یک سوپرکار دیگر به صحنه برگشت

لاراکی در سال ۱۹۹۸ در دارالسلام تاسیس شد. کار اصلی عبدالسلیم لاراکی، مدیر این کارخانه ساخت قایق‌های تفریحی بسیار لوکس بود. لاراکی با استودیوی سویسی اسبارو هم ارتباطی داشت. لاراکی در دو نوبت در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۵ دو کانسپت سوپراسپرت به نام‌های فولغورا و الیراق در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد که هر دو پروژه ناموفق بود. پیش از رونمایی ایپتوم تصور میشد این کارخانه دیگر فعال نیست. 

لاراکی اطلاعات فنی بیشتری از این خودرو منتشر نکرده است. تنها گفته شده قیمت آن دو میلیون دلار است و تنها ۹ دستگاه از آن قرار است ساخته شود.

عکس‌ها از اتوبلاگ

برچسب ها : | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۸/۱۹
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.