سوپرکار تازه ایتالیایی بهار آینده می‌آید

۲۲م دیماه ،

سوپرکار تازه ایتالیایی بهار آینده می‌آید

Bookmark and Share

کارخانه مازانتی اعلام کرده تازهترین سوپرکار ایتالیایی را در نمایشگاه «تاپ مارکز» موناکو در بهار آینده رونمایی خواهد کرد. به نقل از مازانتی شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت مدل «اوانترا» با موتور ۷۱۰ اسب بخاری، ۳.۲ ثانیه است و حداکثر سرعتش ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است. تنها پنج دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد. 

خبر ساخت این خودرو مدت‌ها است شنیده می‌شود. مازانتی که تا دوسال پیش نامش «مازانتی و فارالی» بود توسط لوکا مازانتی و والتر فارالی در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد. آن‌ها علاوه بر بازسازی ماشین‌های کلاسیک، خودروهای سفارشی هم می‌ساختند. اولین محصول آن‌ها در سال ۲۰۰۸ به نام «ولکا» (Vulca) بود که تنها ده دستگاه از آن ساخته شد. 

در سال ۲۰۱۰، بخش‌های بازسازی خودروهای کلاسیک و ساخت خودروهای سفارشی از هم جدا شد و نام کارخانه به «مازانتی اتوموبیلی» تغییر کرد. همان زمان خبر ساخت این سوپرکار اعلام شد.

سوپرکار تازه ایتالیایی بهار آینده می‌آید

ابتدا قرار بود نام این خودرو با الهام از پیست مشهور اتوموبیلرانی ایتالیایی، «موجلو» (Mugello) باشد. اما بعد اعلام شد که نام خودرو از پیستی که اکنون متعلق به فراری است به اوانترا تغییر پیدا کرده. اوانترا در تمدن اتروسک، الهه جاودانی بود. {+}

ابتدا قرار بود موتور ماشین شش سیلندر ۳.۵ لیتری با امکان گذاشتن دو سیستم توربو و حداکثر قدرت ۶۰۳ اسب بخار باشد. اما حالا معلوم شده که موتور ماشین هشت سیلندر و قدرتش از مرز ۷۰۰ اسب بخار قبل است. قدرت موتور از طریق یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مازانتی برای ساخت این ماشین با شرکتی به نام «وای‌سیم» کمک گرفته که کارش مشاوره آیرودینامیک به تیم‌های فرمول یک و له‌مان است. 

نکته دیگری که اوانترا را از رقیبانش متمایز می‌کند انتخابی است که به خریداران برای ساخت بدنه ماشین داده می‌شود. آن‌ها می‌توانند جنس بدنه ماشین را بین فیبرکربن و آلومینیوم انتخاب کنند. مازانتی هنوز قیمت ماشین را اعلام نکرده است. اما می‌گوید هر خودرو را با سلیقه و سفارش مشتری خواهد ساخت. 

برچسب ها : سوپر اسپرت | مازانتی | اوانترا | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۱/۱۱
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.