سکه ۲۰۰۰ ریالی سالروز ابلاغ سند چشم‌انداز ضرب شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

پس از بررسی انجام شده توسط کارشناسان سازمان تولید اسکناس و مسکوک و هماهنگی با کمیسیون پاسداشت سند چشم انداز در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام مقرر شد از نماد سند چشم انداز برای طرح ضرب سکه استفاده شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار بانک خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، استفاده از نماد سند چشم انداز با مدیریت و تلاش ارزشمند دبیرکل بانک مرکزی و همکاری و پشتکار مدیرکل سازمان اسکناس و مسکوک و همکاران ایشان عملی شد. هم چنین درهفته پاسداشت سند چشم انداز علاوه بر ضرب سکه ، نامه ای به امضای ریاست کل بانک برای مدیران عامل بانکها ارسال و از بانکها خواسته شده است تا طی این هفته در زمینه فرهنگ سازی عمومی سند چشم انداز از طریق تبلیغات عمومی تلویزیونی ، نصب تابلوها و اعلانات در شعب ، درج بیانات مقام معظم رهبری در دستگاههای خودپرداز و … موضوع سند چشم انداز را به صورتی نمادین برای عموم مردم بیان نکنند.

گفتنی است؛طرح یک طرف این سکه ( روی سکه ) همانند سکه دو هزار ریالی است ( نوشته جمهوری اسلامی ایران در بالا ، نوشته ۲۰۰۰ در وسط ، کلمه ریال در زیر آن و دو خوشه گندم در طرفین آن ). در طرح پشت سکه ، واژه «ایران ۱۴۰۴ » در بالای سکه و در پایین، سال ضرب سکه () حک شده است . همچنین در وسط سکه نیز نماد سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران به صورت تصویر و نوشتار ضرب شده است .

در لبه دور سکه ، بیست دایره به صورت از کوچک تا بزرگ و موافق حرکت عقربه های ساعت از کنار کلمه « ایران ۱۴۰۴» آغاز و در دور سکه امتداد یافته و‌ به همان واژه ختم می‌شود . تعداد دوایر نشان دهنده وقت در نظر گرفته شده برای تحقق اهداف سند چشم انداز بوده و از کوچک به بزرگ ادامه یافتن آنها بدان معناست که طی این بیست سال با گذشت وقت پیشرفت به سمت جلو بوده و هر سال به سمت اهداف سند چشم انداز پیش می رویم تا به همهی اهداف این سند دست یابیم وزن سکه ۸/۶ گرم و قطرسکه ۳/۲۶ میلی متر است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.