سکوت در برابر گستاخی های آل خلیفه جایز نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، “نبیل رجب” فعال حقوق بشری بحرینی گفت: سکوت مردم در قبال حمله به رهبران مخالفان، سبب تشویق نظام به گستاخی های بیشتر می شود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تسلیم نشدن در برابر سیاستهای سرکوبگرانه رژیم بحرین افزود: حرف زدن، مشکلی را حل نمی کند، بلکه باید اقدامات عملی انجام دهیم.

رجب بیان کرد: هنگامی که نیروهای امنیتی به شیخ “علی سلمان”، “حسن المرزوق” و دیگر رهبران مخالفان حمله کردند باید واکنش مردمی قوی تری صورت می گرفت تا جنایات رژیم تکرار نشود.

این فعال حقوق بشری اظهار داشت : هنگامی که در برابر ضرب و شتم یا شکنجه رهبران و شخصیتها سکوت می کنیم در واقع با این اقدام خود نظام را به جنایات بیشتر تشویق می کنیم.

نبیل رجب بیان کرد: هنگامی که می گوییم تعرض به رهبران خط قرمز است، باید به عهد خود عمل کنیم و واکنشی در خور انجام دهیم، در غیر این صورت، حرف ما بی ارزش است.

خبر دیگر اینکه “علی العصفور” عضو مجلس مشورتی بحرین ضمن انتقاد شدید از “جمعه الکعبی” وزیر امور شهرداری ها و برنامه ریزی بحرین گفت : وزیر شهرداری ها با تخریب مساجد، کشور را وارد بحران کرده است.

از سوی دیگر مردم بحرین در مناطق مختلف این کشور علیه تعرض به شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و دیگر رهبران مخالفان تظاهرات کردند.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه با گازهای اشک آور، خفه کننده و گلوله های پلاستیکی به تظاهرات کنندگان حمله کردند.

تظاهرات کنندگان تصاویر شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق را حمل می کردند.

خبر دیگر اینکه “سهیل القصیبی” رئیس موسسه گفتگوی مدنی و آشتی ملی بحرین گفت : ما در تونلی تاریک به سر می بریم اما هنوز نور وجود دارد و بحرین این مشکل را پشت سر خواهد گذاشت.

وی ضمن هشدار درباره تکرار تجربه ایرلند شمالی در بحرین افزود: ما باید تمرکز خود را بر روی آینده قرار دهیم، زیرا تمرکز بر گذشته مشکلی را حل نمی کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.