سیاست اقتصادی نارضایتی از رییس جمهوری فرانسه را افزایش داد

برپایه نظرسنجی موسسه ایفوپ، میزان نارضایتی نسبی از عملکرد اولاند با یک درصد افزایش به ۲۷ درصد رسیده در حالیکه نارضایتی کامل سه درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه در این زمینه گزارش داد: تعمیم نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که فقط ۹ درصد فرانسویان از اقدامات اولاند ‘رضایت کامل’ دارند که این میزان نیز پنج درصد کاهش یافته است. همزمان رضایت نسبی از رییس جمهوری فرانسه با دو درصد افزایش به ۴۷ درصد رسیده است در حالیکه جایگاه مردمی اولاند در ماه ژوئیه با سه درصد کاهش نسبت به ماه ژوئن، ۵۶ درصد عنوان می شود .

هفته نامه ‘ژورنال دو دیمانش’ به عنوان سفارش دهنده انجام این نظرسنجی نیز نوشت: کاهش محبوبیت رییس جمهوری فرانسه در میان کارگران چشمگیرتر از سایر مشاغل دیگر است که این امر می تواند به لغو معافیت مالی اضافه کاری آنان مربوط باشد .

این گزارش با نگران کننده خواندن آمارها، افزود: میزان محبویت اولاند بین بازرگانان، افراد بیش از ۶۵ سال و نیز جوانان ۱۸ تا ۲۴ سال به ترتیب هفت، پنج و شش درصد کاهش یافته است که این امر می تواند نشانگر نوعی بی حوصلگی در برابر انتظاراتی باشد که در تبلیغات انتخاباتی سوسیالیست ها برای مردم ایجاد شد .

مترجمام ** ۹۰۵۳**۱۵۱۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۱۲۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.