سیستم‌عامل موبایلی اپل به‌روز شد

۱۴ام بهمن ،

 

شرکت اپل سرانجام سیستم‌عامل موبایلی خود موسوم به iOS‌ را به‌روز کرد و با عرضه نسخه ۶٫۱ آن توضیح داد که قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی LTE را نیز به آن افزوده است تا بر این اساس ۳۶ شبکه موبایلی تازه و همچنین ۲۳ شبکه ویژه رایانه لوحی iPad در سراسر جهان بتوانند از آن پشتیبانی کنند.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سیستم‌عامل iOS 6 شامل قابلیت Siri می‌شود که در این نسخه ابزار Siri از زبان‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند و به‌راحتی امکان دسترسی کاربران به مسابقات ورزشی، برنامه‌های غذایی رستوران‌ها و لیست فیلم‌های سینمایی را فراهم می‌کند.
 
بخش Maps در این سیستم‌عامل که توسط شرکت اپل طراحی شده است، نقشه الکترونیکی کامل و جامعی را ارایه می‌دهد و سرویس Flyover امکان تماشای واقعی‌تر اماکن و خیابان‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند. گوگل در این سیستم‌عامل تازه با شبکه اجتماعی فیس‌بوک نیز ارتباطی را برقرار کرده است تا سرویس‌ها Contacts و Calendar آن را در اختیار مشترکان خود بگذارد. این سیستم‌عامل تازه همچنین از طریق سیستم iCloud امکان به‌اشتراک‌گذاری مستقیم تصاویر را به‌کمک سرویس Shared Photo Streams فراهم می کند.
 
از دیگر قابلیت‌های سیستم‌عامل iOS 6.1 می‌توان به امکان خرید بلیت‌های سینما از طریق سرویس Siri اشاره کرد که البته این قابلیت فعلا فقط برای آمریکایی‌ها ارایه شده است.
 
"فیلیپ شیلر"(Philip Schiller) مدیر بازاریابی جهانی اپل در این خصوص گفت: «سیستم‌عامل iOS 6 پیشرفته‌ترین سیستم‌عامل موبایلی در جهان محسوب می‌شود و با توجه تنها ۵ ماه از زمان عرضه آن به بازار می‌گذرد، تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه آیفون، iPad و iPod touch در جهان از این محصول استفاده می‌کنند. بر این اساس می‌توان این محصول را بین نسل تازه سیستم‌های عامل همراه محبوب‌ترین دانست».

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.