سیستم بانکی فقط ۹میلیارد تومان از تسهیلات مشاغل خانگی را پرداخت کرده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘مرتضی تمدن’ روز چهارشنبه در جلسه شورای اشتغال استان تهران افزود: عملکرد بانک ها در رابطه با ایجاد اشتغال تاسف بار است.

وی افزود: متاسفانه عملکرد ضعیف سیستم بانکی سبب اختلال در ایجاد اشتغال شده و ممکن است با خطر توقف اشتغال زایی روبرو شود.

تمدن با اشاره به تکلیف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر ایجاد از ۳۸۰ هزار شغل جدید در استان تهران، گفت: ما در این خصوص حرف برای گفتن داریم و مبنای این میزان اشتغال، تشکیل جلسه ای با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را می طلبد.

وی افزود: ایجاد این میزان اشتغال در استان تهران مغایر با سیاست کاهش جمعیت تهران بوده و به افزایش جمعیت منجر می شود.

استاندار تهران تاکید کرد: باید این عددها واقعی شود و چنانچه مقرر شد چنین اشتغالی ایجاد شود باید ساز و کارهای آن فراهم آید.

تمدن در ادامه درباره مصوبات شورای اشتغال استان تهران، گفت: وظیفه شورای اشتغال این است که تمام ظرفیت‌های موجود در استان تهران را به کار گیرد تا برای نیروهای بیکار اشتغال ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ظرفیت اشتغال در استان تهران ۳۶۵ هزار نفر بوده است گفت: استانداری تهران به این تعهد عمل کرده است.

تمدن افزود: امروز در شورای اشتغال تیم راستی ‌آزمایی اعزام می‌شود و آمار ایجاد اشتغال را به صورت نمونه‌ایی مورد سنجش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به تسهیلاتی که در سال جاری برای ایجاد اشتغال استان تهران در نظر گرفته شده، گفت: بخشی از این تسهیلات به صندوق توسعه ملی و نزدیک به ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی برای ایجاد شغل تخصیص یافته است.

استاندار ادامه داد: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیز در حوزه صنعت برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه چه موانعی برای ایجاد اشتغال در استان تهران وجود دارد گفت: افرادی که به دنبال کار هستند باید انتظار خود را در مورد اشتغال در ادارات، سازمان‌های دولتی و حتی استخدام رسمی در مشاغل دولتی تغییر دهند.

استاندار تهران گفت: افراد در حوزه اشتغال به اولین فرصت شغلی که ایجاد می‌شود تمکین کنند.

تمدن اظهار داشت: متأسفانه برخی از بخش‌ها در ایجاد اشتغال خوب عمل نکرده اند ولی موانع بیشتر به جنبه‌های ساختاری باز می‌گردد و به عنوان مثال سیستم بانکی در ایجاد اشتغال اصلا همکاری نکرد.

وی با بیان اینکه تعریف اشتغال متفاوت است، گفت: نوع برداشت‌ و نگاه ها به مقوله اشتغال بعضی وقت‌ها موجب می‌شود که آمار متفاوتی را از دیدگاه مردم به اشتغال پیدا کنیم.

تمدن بیان داشت: در استان تهران ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر بیکارند و باید برای آنها اشتغال ایجاد کرد.

تهرام/۹۹۷۷/۷۲۶۱/۱۲۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۲۴۱۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.