سینمای کودک و نوجوان آبروی هنر هفتم است

ˈجهانبخش سلطانیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان افزود: برای اینکه فیلمی اثرگذار برای مخاطب کودک و نوجوان خلق شود،لازم است کارگردان و نویسنده از دریچه نگاه این رده سنی به دنیا نگاه کنند و خود را کوچک کنند.

بازیگر مجموعه ˈقصه های مجیدˈ، ساخت فیلم برای کودکان را بسیار دشوار توصیف کرد و گفت: ساخت فیلم برای کودک و نوجوان بسیار دشوار و حساس است و سازندگان این آثار باید اهل دانش و آگاهی باشند و کودکان امروز را هم به خوبی بشناسند.

بازیگر مجموعه ˈیوسف پیامبرˈ با بیان اینکه منظور از نگاه کودکانه، ضعیف بودن اثر نیست، افزود: فیلم های کودکانه نیازمند دقت و وسواس بیشتری است و فیلمساز باید با تسلط بر مسائل اجتماعی، زیبایی شناختی و روان شناسی به شیوه هنرمندانه ای طراوت، زیبایی، صداقت و معصومیت دنیای کودکان را بازتاب دهد تا به این ترتیب اثری باب طبع دل این گروه سنی شود.

سلطانی که در بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان به خاطر حضوری تاثیرگذار در سینمای کودک مورد تقدیر قرار گرفت، فعالیت در این عرصه را به پاشیدن بذر تشبیه کرد.

وی گفت: با ساخت آثاری ماندگار و اثرگذار برای این گروه سنی، بذرهایی کاشته و در آینده به ریشه و نهال تبدیل می شود که چراغ راه آینده خواهد بود.

به گفته بازیگر فیلم سینمایی ˈافقˈ،با رونق سینمای کودک می توان آرمان های بزرگ دست نیافتی یک جامعه را در آینده تحقق بخشید و این ویژگی است که سینمای کودک و نوجوان را دارای اهمیت فراوان می کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه سینمای کودک و نوجوان باید براساس فرهنگ و حافظه تاریخی کشورساخته شود و جز این راه دیگری وجود ندارد، توضیح داد: اگر آثار ماندگار و اثرگذار در این عرصه خلق شود،کودکان و نوجوانان ما جذب آثار خارجی و هویت های کاذب آنها نخواهند شد ، ضمن اینکه به این ترتیب با پیشینه،فرهنگ، آداب و رسوم و تاریخ خود آشنا شده و آن را صیانت خواهند کرد.

وی ادامه داد: سخن گفتن در باب سینمای کودک ونوجوان و تعریف باید ها و نباید های آن امری آسان است، اما در واقع به خاطر حساسیت و ظرافت های این حوزه در عمل کارکردن دراین فضا دشوار است به دقت بسیاری نیازدارد.

بازیگر فیلم ˈصبح روز بعدˈ درمورد جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: این رویداد فرهنگ ساز باعث افزایش انگیزه فعالیت برای کودکان در بین جوانان علاقه مند به سینما می شود.

سلطانی افزود: جشنواره فرصت مناسبی برای تبادل نظر بین نسل جوان با هنرمندان سینمای کشور است و در واقع این رویداد باعث می شود تا بخشی از جوانان مستعد زمینه ای برای حضور در سینمای کشور داشته باشند.

بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان از ۱۷ تا ۲۱ مهرماه جاری در شهر اصفهان برپاست.

*۹۱۷۳* ۶۰۷

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.