سینه خیز رفتن ماموران صهیونیستها

کد خبر: ۸۴۲۲۶

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت – ۰۸:۱۲

 

ماموران عملیات روانی اسرائیل سینه خیز رفتند!

کیهان:

یک تیم پژوهشی نابغه! اسرائیل به کشف مهمی درباره مردم ایران نایل آمده است. آنها می گویند کشف کرده اند که ایرانی ها باورمندترین مردم خاورمیانه به مردم سالاری و دموکراسی هستند!!
به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، یک تیم پژوهشی صهیونیست از طریق تماس های تلفنی اقدام به نظرسنجی از مردم ۴۸ کشور از جمله ایران کرده اند. یووال پورات مدیریت این پروژه که استراتژیست اسرائیلی معرفی می شود در گزارش خود نوشت: این پژوهش از طریق تماس های تلفنی با ایرانیان در اواخر سال ۲۰۱۱ و اوایل ۲۰۱۲ انجام شده و نزدیک به هزار شهروند ایرانی از ۳۱ استان این کشور، از گروه های مختلف سنی و قومی و از سطوح مختلف تحصیلی در این نظرسنجی مشارکت کرده اند. برای این نظرسنجی تماس ها با شهروندان به صورت ناشناس انجام شده است. نتایج به دست آمده از مصاحبه های شهروندان ایرانی، پژوهشگران تیم ما را شگفت زده کرد. براین اساس، اگرچه پای بندی به ارزش های محافظه کارانه نظیر سنت هم چنان چشمگیر است، اما جامعه ایران به شدت از ارزش های لیبرال(!) از جمله اهمیت خوداتکایی و نوعدوستی حمایت می کند [نوعدوستی چه ربطی به ارزش های لیبرال دارد؟!]حدود ۹۴ درصد از مصاحبه شوندگان در این پیمایش بر «حق انتخاب آزادانه در مسائل مهم زندگی» تاکید کرده اند.
پورات در وال استریت ژورنال نوشت: تطبیق نتایج این پژوهش با نمونه های جهانی آن نشان داد که ایران در مقایسه با ۴۷ کشور دیگر، در زمینه اشتیاق و آمادگی برای دموکراسی، از ۲۳ کشور دیگر جلوتر است و کشورهایی نظیر امارات، مصر، مراکش، اردن و حتی کشورهای آسیایی نظیر کره جنوبی، هند و تایلند پشت سر آن قرار گرفته اند. با تطبیق آن با نمونه های اروپایی، مشخص شده که خواست دموکراسی در ایران از کشورهایی نظیر روسیه، اوکراین، اسلواکی و رومانی هم نیرومندتر است.
نکته جالب در این میان نتیجه معوجی است که یووال پورات و تیم وی گرفته اند مبنی بر اینکه؛ «در بحبوحه بحث های گسترده پیرامون برنامه هسته ای ایران، معمولا ۸۰ میلیون جمعیت ایران فراموش می شوند… نبرد میان اسلامگرایان و لیبرال های خارج کشور در جریان است… ما در سوالات خود از تئوری ارزش های پایه ای انسان پروفسور شالوم شوارتز استفاده کردیم و سعی کردیم به برآوردهایی از ارزش ها و نیز پتانسیل جامعه برای پیشبرد فرآیند دموکراتیزاسیون برسیم. به نظر ما ساختار جامعه ایران حامی ارزش های لیبرال و در تضاد با بنیادگرایی است. این یافته ها نشان از پتانسیل بالای تغییر رژیم به سمت لیبرال دموکراسی دارد».(!)
درباره ادعای این گزارش باید گفت که تیم صهیونیست در مقدمات بحث خود کشف عجیبی نکرده و حکایت آنها حکایت همان کسی است که بخواهد دوباره چرخ را اختراع کند. به عبارت دیگر پافشاری ملت ایران بر استقلال و آزادی و مردم سالاری به اعتبار کارنامه انقلابی خود تا به امروز گواه روشنی دال بر وجود روحیات متعالی در میان ملت ایران است اما اینکه از این مقدمات، به یک نتیجه مغالطه آمیز- فاسد به اصطلاح علمای منطق- برسیم و ادعا کنیم مردم ایران کشته مرده لیبرال دموکراسی غرب و مخالف اسلام و اسلامگرایی هستند، موضوع متفاوتی است.
اولا به شهادت آقای فرانسیس فوکویاما که مدعی تئوری پایان تاریخ و سیطره لیبرال-دموکراسی بر جهان بود، این تئوری به خاطر معارضه ملت ها به نقطه ابطال رسیده است. ثانیا ملت ایران به شهادت انواع «انتخابات» و حماسه های حضور خیابانی نشان داده اند که مردم سالاری را در ظرف جمهوری اسلامی جست و جو می کنند، حاکمیتی که خود تاسیس کرده و پای آن ایستاده اند؛ همچنان که طبق نظرسنجی محافل غربی اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران از برنامه هسته ای دفاع می کنند. اسناد این ادعا را می توان در ۲ انتخابات شکوهمند ریاست جمهوری و مجلس اخیر- با وجود فشار تحریم های اقتصادی و سیاسی – و حماسه های ۹ دی و ۲۲ بهمن شاهد بود و از آن سو به سرنوشت فتنه سبز که بساط آن توسط خود همین مردم جمع شد و به تصریح سران رژیم صهیونیستی «سرمایه بزرگ و پیاده نظام ارتش اسرائیل» محسوب می شد، نگریست. تیم پژوهشی رژیم صهیونیستی -بخوانید ماموران عملیات روانی- فارغ از کارهای القایی و جنگ روانی، به این عبرت اندوزی سزاوارند.
این نکته نیز شایسته یادآوری است که هر کس در دنیا مجاز به بحث درباره مردم سالاری و دموکراسی باشد، قطعا اشغالگران فلسطین و سرکوبگران مردم این سرزمین، کمترین حقی برای دم زدن از دموکراسی ندارند.
بازدید از صفحه اول

Bookmark and Share


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.