شاخه گلی برای معتکفی

جام جم آنلاین: چه خوب است غروب و شامگاه امروز پدر و مادرانی که فرزندانشان به مراسم معنوی اعتکاف توفیق حضور پیدا کرده‌اند، با یک شاخه گل هنگام خروج از مساجد از آنان استقبال کنند، در آغوش بگیرندشان و این توفیق بندگی و سه روز بست‌‌نشینی در مسجد را به آنان تبریک بگویند.

حالا که ما توفیق حضور در جمع معتکفان را نداشته‌ایم و از فیض حضور و بیتوته سه روزه در مسجد و کنار بندگان صالح خدا محروم بوده‌ایم، هنگام غروب آفتاب کنار مساجد محل اعتکاف به انتظار جوانان و نوجوانانمان بایستیم که امسال برای اولین بار توفیق الهی نصیبشان شد و مورد توجه ذات ربوبی قرار گرفتند و به خانه او دعوت شدند تا در این بهار بندگی و فصل دلدادگی، اهل ذکر و دعا و نیایش، شب‌زنده‌داری و تلاوت آیات نورانی قرآن باشند.

چه تشویق و ترغیبی بهتر از این، حالا که فرزندان دلبند و جوانان عزیز ما، دل را مصفا به توسل، خشوع، ذکر و توبه کرده‌اند و زنگار و سیاهی را از دل زدوده‌اند، به استقبال برویم. هم از وجود پاکشان بهره‌مند شویم، هم با محبت خود مورد تکریم و تجلیل قرارشان دهیم.

جامعه ما جامعه ارزشی و نظام مقدس ما، نظامی معنوی است که گسترش رویش‌های معنوی همانند اعتکاف مورد توجه آن است و آنان که به موسم اعتکاف رفته‌اند، بهترین سربازان فرهنگی این جامعه‌اند که خود را از ناپاکی‌ها آراسته‌اند و از هر آنچه رنگ و بوی «غیر» می‌دهد، برایت جسته‌اند و در هیاهوی زندگی امروزی، به عرفه دست یافته و به عرفان رسیده‌اند.

چنین انسان‌هایی که برای برپایی نماز و روزه به مسجد پناه برده بودند و با اشک و آه و گریه مسجد را ترک کرده‌اند، بهترین بندگان خدایند. چه خوب است غروب آفتاب با شاخه گلی به استقبال آنان برویم.

محمد خامه‌یار -‌ جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.