شارژ باتری موبایل و تبلت با اسید فرمیک

۱۲خردادماه،

با فناوری‌هایی که هم‌اکنون موجود است می‌توان گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی تازه را با اسید فرمیک که سازگاری بسیاری با طبیعت دارد شارژ کرد و مواد شیمیایی را در این فرآیند کمتر به کار برد.
 
کارشناسان بر پایه مطالعات علمی خبر داده‌اند که نسل تازه تلفن‌های همراه را می‌توان با اسید فرمیک شارژ کرد تا بیش از پیش با محیط زیست سازگار شوند.
 
به گزارش فارس به نقل از ساینتیفیک کامپیوتینگ، با فناوری‌هایی که هم‌اکنون موجود است می‌توان گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی تازه را با اسید فرمیک که سازگاری بسیاری با طبیعت دارد شارژ کرد و مواد شیمیایی را در این فرآیند کمتر به کار برد.
 
"فلوریان نیتز"(Florian Nitze) یکی از محققان دانشگاه Umeå در سوئد توضیح داد که در مطالعات اخیر خود موفق به ارایه نوعی کاتالیزور تازه شده است که می‌تواند ظرفیت سلول‌های سوختی را افزایش دهد و امکان شارژ آن‌ها با اسید فرمیک را فراهم کند.
 
سلول‌های سوختی از نظر نیاز به منابع انرژی با باتری‌ها متفاوت می باشند و باید برای شارژ مجدد به سوخت و اکسیژن دسترسی داشته باشند. فناوری تازهی که گروه تحقیقاتی این دانشگاه ارایه کرده است هم‌اکنون به صورت تجاری و گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما این اولین باری است که از اسید فرمیک برای شارژ باتری‌های ضعیف و معمولی استفاده می‌شود.
 
کاتالیزور تازهی که نیتز به کار گرفته سبب می‌شود تا میزان انرژی در سلول سوختی کاهش یابد و در مقابل فعل و انفعالات شیمیایی بیشتر شود. این امر در نهایت سبب می‌شود کارایی باتری‌های سوختی را افزایش می‌دهد. نیتز توضیح داده که این کاتالیزور را به کمک ترکیب علوم مواد و نانوتکنولوژی ساخته است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.