شاسی بلندهای چینی در بازار ایران

۱۵خردادماه،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل ازممتازنیوز،  با توجه به قیمت بالای خودروهای شاسی بلند در بازار، رانندگی با این محصولات در ذهن بسیاری از رانندگان رویای بیش نبود اما با ورود کشور چین به صنعت خودرو ایران و تولید محصولات با کیفیت های قابل قبول و قیمت پایین تر از خودروهای کشورهایی نظیر کره، ژاپن، و دیگر رقبای اروپایی خریداران سطح متوسط داخلی نیز توان ورود به این عرصه راپیدا کردند.

بر پایه این گزارش؛ شرکت مدیران خودرو در سال ۸۹ با تولید خودرو ایکس ۳۳ گام تازهی را در تولید این خودروها در ایران برداشت و عرضه خودروهای شاسی بلند با قیمت های مناسب کلید خورد. این شرکت در ابتدا با شرایط بسیار مناسب سعی در جذب مشتری برای این دست خودروها داشت.

 ام وی ام  x33 محصول شاسی بلند شرکت چینی چری است که در بازار ایران نیز اکنون شناخته شده و محصولات مختلف آن کم و بیش دیده می شوند. این خودرو که بنام MVM Tiggo  و در ایران X33 نامیده می گردد، اکنون در شرکت مدیران خودرو مونتاژ می گردد.

این محصول با موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ ۲۰۰۰ سی سی توان ۱۳۹ اسب بخار  را تولید می کند که به چرخهای جلو منتقل می گردد. 
X33 همچنین دارای گیربکسی ۵ دنده دستی است و قرار است سال آینده مدل اتومات آن نیز وارد بازار کشور شود. حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر اعلام شده اند اما در پایگاه اینترنتی سازنده خبری از اعلام شتاب نیست.

این خودرو با باک بنزینی ۵۷ لیتری خود در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل شهری، بالای ۱۱ لیتر بنزین می سوزاند. مصرف سوخت این شاسی بلند در سیکل اتوبان نیز به ۷ لیتر می رسد و در حالت ترکیبی نیز حدود ۹ لیتر بنزین را می بلعد.

تجهیزات ایمنی و امکانات این خودرو شامل سیستم ترمز ضد قفل ABS، کیسه ایمنی هوا (ایربگ) برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت الکتریکی، فرمان هیدرولیک، چراغ های مه شکن، سانروف (سقف متحرک) برقی و آینه های جانبی برقی اشاره کرد.

با استقبال مشتریان از این خودرو، دیگرتولید کنندگان  به صرافت استفاده از پتانسیل این خودروهای در جذب مشتری در بازار ایران افتادند و شرکت کرمان خودرو که محصولات لیفان را به بازار عرضه می کند خبراز تولید شاسی بلند x60 داده است.

ایکس ۶۰دارای موتور ١٨٠٠ سی.سی است که ١٣٢ اسب بخار قدرت تولید می کند و شرکت ریکاردو انگلیس موتور چهار سیلندر آن را ساخته است و با مخزن ۵۵لیتری در یکصد کیلومتر ۸لیتر بنزین میسوزاند. دارای دو نوع دنده معمولی و اتوماتیک می باشد.

این خودرو دارای ترمزهای عقب و جلو دیسکی مجهز به سیستم ترمز ضد قفل، فرمان هیدرولیک با سیستم چرخ دند ه ای و مجهز به ایربگ و قابلیت تنظیم فرمان است.

این خودرو همچنین دارای کولر و تهویه، آیینه برقی، ایربگ، چراغ سوم ترمز، گرمکن شیشه عقب، شیشه بالابر برقی، برف پاک کن قابل تنظیم، چراغ مه شکن عقب، در باز کن صندوق و باک از داخل، قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت، صندلی قابل تنظیم و صندلی عقب تاشو است. 

بر اساس این گزارش؛ همجنین گروه بهمن با خودروی کراس اوور لندمارک V7 می خواهد در کنار لیفان و ام وی ام، سومین شاسی بلند چینی بازار ایران را عرضه کند. 

لند مارک محصول شرکت نوپای ژانگ چینگ (Hebei Zhongxing Automobile) است که تازه در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده و تنها ۲۸۰۰ پرسنل دارد.

 پیش از این گروه بهمن خودروی پیک آپ کاپرا را از همین شرکت ژانگ چینگ به تولید رسانده بود. لندمارک نیز همانند وانت کاپرا و بروی پلتفرم مشابه ساخته می گردد.

ماخذ:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.