شانس متاهل‌ها سه برابر مجردها

۲۶م دیماه ،

ممتازنیوز: پژوهش صورت گرفته توسط پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد، شانس اشخاص متأهل برای عبور از دوره میانسالی و رسیدن به سن ۶۰ سالگی سه برابر اشخاص مجرد است.

به گزارش ایسنا، تحقیقات گسترده ای در خصوص تأثیرات منفی تنهایی بر سلامتی اشخاص و نقش مثبت ازدواج صورت گرفته است که نشان می‌دهد، اشخاص متأهل دارای زندگی شاد از تغذیه سالم تری برخوردار بوده و بیشتر مراقب سلامت شریک زندگی خود می باشند اما اشخاص مجرد دارای عادات ناسالمی از جمله سیگار کشیدن، اعتیاد به الکل یا مصرف فست فود و غذاهای چرب می باشند که سلامت آنها را تهدید می کند.

محققان مرکز پزشکی دانشگاه دوک، اطلاعات پزشکی چهار هزار و ۸۰۲ نفر از بیماران این مرکز را مورد مطالعه قرار داده و دریافته اند، نداشتن همسر در میانسالی خطر مرگ زودهنگام را تا ۲٫۸۴ برابر افزایش می دهد.

دکتر «اینه زیگلر» سرپرست پژوهش تأکید می کند: مجرد ماندن پس از ۴۰ سالگی یا عدم ازدواج پس از جدایی یا از دست دادن همسر، خطر مرگ زودرس و نرسیدن به ۶۰ سالگی را افزایش می دهد و نتایج تحقیقات اخیر در خصوص اثرات تنهایی بر سلامت اشخاص نیز، از نتایج پژوهش ما حمایت می کند.

پژوهشهای گسترده ای که در هفت کشور اروپایی انجام شده حاکی از سلامت جسمی و روحی بیشتر اشخاص متأهل در سنین میانسالی در مقایسه با اشخاص مجرد است؛ همچنین متأهل بودن رابطه تنگاتنگی با یک دوره میانسالی سالم، بویژه برای مردان دارد که این مسأله ناشی از توجه زوجین به سلامت یکدیگر است.

پژوهش دیگری نیز که توسط محققان سوئدی انجام شده نشان می‌دهد، ازدواج مانند یک سپر محافظتی در برابر آلزایمر عمل می‌کند و از دست دادن همسر یا جدایی در دوره میانسالی، خطر ابتلا به آلزایمر در دوران پیری را افزایش می‌دهد.

نتایج این پژوهش در مجله Annals of Behavioral Medicine‌ انتشار یافته است.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.