شاپرک تنها شبکه الکترونیک پرداخت کارتی کشور شد

۶ م دیماه ،

n00004693-b.jpg

از صبح امروز شبکه پرداخت الکترونیک کارتی (شاپرک) یگانه شبکه الکترونیک پرداخت کارتی روی پایانه‌های فروشگاهی در کشور خواهد بود و کلیه خدمات پرداخت کارتی فقط از این شبکه عبور خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه ایسنا، در همین راستا بر اساس تصمیمات بانک مرکزی، شرکت فناوران انیاک به سبب عدم رعایت نکات امنیتی که در قبل در این شرکت رخ داد فرصت تمدید مجوز نیافت و از شبکه ارائه دهندگان خدمات پرداخت عملا حذف شد.

از بامداد ششم دی ماه کلیه خدمات پرداخت کارتی روی پایانه‌های فروشگاهی فقط از طریق شبکه شاپرک مدیریت خواهد شد و این خدمات و خدمات مشابه از هیچ سوئیچ دیگری مانند شتاب به صورت مستقیم قابل عبور نخواهد بود.

بنابراین گزارش شرکت شاپرک در راستای استقرار شبکه الکترونیک پرداخت کارتی در اجرای فاز دوم خود پس از اتصال کامل پایانه های فروشگاهی مجاز به سوئیچ شاپرک تا پایان آبان ماه، از ابتدای آذر انتقال سرویس های کارت روی پایانه های فروشگاهی را به روی این سوئیچ در دستور کار قرار داد و برای اینکه در مسیر خدمات رسانی به مردم کمتر وقفه ایجاد شود این انتقالات را به آرامی و با فاصله انجام شد به طوری که به طور مثال پرداخت آنی از ۱۵ آذر ماه قبل متوقف شد. بر این اساس از بامداد ششم دی ماه کلیه خدمات کارتی حوزه پایانه های فروشگاهی فقط از سوئیچ شاپرک عبور خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که پس از آنکه تخلفات یکی از کارمندان شرکت فناوران انیاک رایانه سبب لو رفتن بعضی اطلاعات دارندگان کارت شد بانک مرکزی در نهایت تصمیم گرفت تا مجوز این شرکت را تمدید نکند و بر این اساس شرکت مذکور مجاز به ارائه خدمات پرداخت نخواهد بود در نتیجه کلیه پایانه‌های فروشگاهی تحت قرارداد خرید خدمت یا متعلق به بانک‌هایی که با شرکت انیاک قرارداد داشتند تا زمان انتقال به شرکت‌های psp دارای مجوز امکان ارائه خدمات نخواهند داشت.

همچنین پیگیری خبرنگار ایسنا برای مصاحبه با مدیرعامل شرکت انیاک به نتیجه نرسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.